Síť Evropských spotřebitelských center vydává varování před podvodnými e-maily, které zneužívají názvy, loga a jména právníků kanceláří ESC. Jde o útok zvaný phishing, kdy útočník požaduje kliknutí na vložený odkaz a platbu za údajnou službu. V těchto e-mailech podvodníci uvádějí, že se příjemce stal obětí podvodného zprostředkovatele, a tvrdí, že nabízejí pomoc. Tyto e-maily jsou falešné a nebyly odeslány kanceláří…
Někteří lidé čekali s nákupy až na dobu po Vánocích, kdy přicházejí slevy. Měli by ovšem dbát zvýšené opatrnosti a dobře si inzerované snížené částky prověřit. Nebyly ceny záměrně zvýšeny několik týdnů před slevou? Jsou opravdu nižší než u konkurence? Odpovídá sleva uváděná v procentech skutečnému rozdílu mezi starou a sníženou sumou? Varujeme před zbrklými nákupy výrobků, které pak vracíme se zbytečným dopadem na…
Samotný pojem „digitální obsah“ může leckoho vyděsit, a tak ho trochu osvětlíme z pohledu vašich práv při jeho nákupu a po něm. Může jít o hry pro elektronická zařízení nebo o různé herní doplňky, jako je třeba digitální měna používaná pro nákupy v rámci her. Děti by možná pod stromečkem rády viděly nějakou novinku na disku v krabičce nebo v podobě poukázky s kódem ke stažení online, ale…
10 000 mladých lidí z různých zemí diskutovalo v říjnu ve Štrasburku o budoucnosti Evropy na Evropském setkání mládeže (EYE 2021). Konkrétní návrhy se týkaly především udržitelnosti a také bezpečnosti života v digitálním světě. V obou oblastech nabízí evropské spotřebitelské právo mladým lidem mnoho možností ochrany a Evropské spotřebitelské centrum Česko je bezplatným kontaktním místem pro otázky typu „Co mám…