Evropské spotřebitelské centrum

 - 

15 let bezplatné pomoci spotřebitelům

Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Její pobočky ve 30 zemích bezplatně pomáhají řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na centra obrátilo v prvním pololetí 2020, v době tzv. koronavirové krize. Počet kontaktů se…

Výročí zákazu zeměpisného blokování

Letošní vánoční dárky budou lidé zřejmě nakupovat především online a je jistě dobrou zprávou, že nové předpisy EU zakazující neoprávněné zeměpisné blokování při nákupu online platí již téměř dva roky – výročí připadá na 3. prosince. Spotřebitelé díky evropskému nařízení získali snadnější přístup ke zboží a některým službám při nákupu napříč hranicemi členských zemí Unie. Neznamená to ovšem, že zahraniční podnikatelé…

Jak řešit spor s podnikatelem

Při připomínce 15 let své činnosti se síť Evropských spotřebitelských center rozhodla dělat osvětu v různých oblastech spotřebitelského práva. Jednou z nich je i způsob jeho uplatnění v praktickém životě. Jak tedy postupovat, když nastane problém se zbožím nebo službou? Po zjištění problému se zbožím nebo službou se někteří lidé obrací rovnou na spotřebitelské organizace nebo státní instituce s žádostí o pomoc.…

Komu ubližují padělky

Mohou být levné, stylové a vypadat jako originály. Nakupování padělků, ať už online nebo na dovolené, je ale protizákonné a nebezpečné pro zdraví i pro životní prostředí. Při jejich výrobě mohou být užívány nebezpečné chemické látky, neprocházejí žádnou kontrolou. Mají tedy silný negativní dopad nejen na vlastníky práv k originálním značkám, ale i na celou společnost a jednotlivce. Někteří lidé nakupují padělky…