Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Přesnější ochrana spotřebitele

Už jsou tady – nová práva spotřebitelů platí od ledna 2023! Pokud prodejce nedodá zboží do 30 dnů ani po výzvě, spotřebitel může odstoupit od smlouvy. Na druhé straně je spotřebitel povinen dodaný výrobek převzít. Tuto i další změny přicházejí díky novelizaci českého právního řádu dle aktualizace Směrnice EU o právech spotřebitelů. Při dodávání prodané věci je podnikatel nově povinen ji dodat nejpozději do 30…

Dálniční známky v zemích EU – pozitiva i podvody s nimi

Internetoví podvodníci sáhli po nové oblasti – nabízejí, ale nikdy nedodají dálniční známku do jiné země Evropské unie, kam se kupující chce vydat na krátkou cestu. Případně je známka i víc než dvojnásobně předražená. Jak podvodné nabídky poznat, uvádíme níže. Nicméně z EU přicházejí i dobré zprávy – od roku 2024 budou i jednodenní či jednotýdenní známky, které budou mít cenové stropy. Nejen na Evropské…

Ve fotokoláži vchází muž po kolejích do mobilního telefonu, kde koleje pokračují zelení do dálky.

EU přináší rychlá roamingová data

Po razantním snížení cen roamingu při cestách do zemí EU přichází další zásadní novinka – operátoři musí od 1. července zajistit stejnou kvalitu připojení k internetu v jiných zemích v EU, za jakou si uživatelé platí doma. Tato aktualizace evropské nařízení přichází na základě zjištění, že pomalejší internetové připojení než doma mívala za hranicemi v EU třetina turistů a standard připojení byl po překročení hranic…

Ochrana proti „lakování nazeleno“

Jak dlouho mi vydrží zakoupený výrobek? Když se rozbije po záruce, bude jak ho opravit, a budou náhradní díly? Povinnost prodejců uvádět takové informace před nákupem navrhuje Evropská komise, aby spotřebitelé mohli činit informovaná, ekologicky uvědomělá rozhodnutí. Zelená dohoda pro Evropu jde ruku v ruce s udržitelnější spotřebou. Ale to neznamená, že spotřebitelé budou od prodejců “lakováni nazeleno“…