Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Peníze za nedoručené dárky lze získat zpět

Pokud internetový prodejce včas nedodá objednané vánoční dárky zaplacené online kartou a nevrátí peníze, může nakupujícím pomoci nástroj zvaný chargeback. Banka spotřebitele obrazně řečeno stáhne částku od banky prodejce, pokud neprokáže, že zboží doručil. Zkušenosti Evropského spotřebitelského centra ukazují, že banky svým klientům mnohdy vycházejí vstříc, i když k provedení chargebacku nejsou povinovány zákonem.…

Výročí zákazu zeměpisného blokování

Letošní vánoční dárky budou lidé zřejmě nakupovat především online a je jistě dobrou zprávou, že nové předpisy EU zakazující neoprávněné zeměpisné blokování při nákupu online platí již téměř dva roky – výročí připadá na 3. prosince. Spotřebitelé díky evropskému nařízení získali snadnější přístup ke zboží a některým službám při nákupu napříč hranicemi členských zemí Unie. Neznamená to ovšem, že zahraniční podnikatelé…

Jak řešit spor s podnikatelem

Při připomínce 15 let své činnosti se síť Evropských spotřebitelských center rozhodla dělat osvětu v různých oblastech spotřebitelského práva. Jednou z nich je i způsob jeho uplatnění v praktickém životě. Jak tedy postupovat, když nastane problém se zbožím nebo službou? Po zjištění problému se zbožím nebo službou se někteří lidé obrací rovnou na spotřebitelské organizace nebo státní instituce s žádostí o pomoc.…

Komu ubližují padělky

Mohou být levné, stylové a vypadat jako originály. Nakupování padělků, ať už online nebo na dovolené, je ale protizákonné a nebezpečné pro zdraví i pro životní prostředí. Při jejich výrobě mohou být užívány nebezpečné chemické látky, neprocházejí žádnou kontrolou. Mají tedy silný negativní dopad nejen na vlastníky práv k originálním značkám, ale i na celou společnost a jednotlivce. Někteří lidé nakupují padělky…