Chcete-li, aby Vám síť Evropských spotřebitelských center přímo asistovala v již existujícím sporu s podnikatelem z jiné země EU, Norska nebo Islandu, pošlete vše potřebné e-mailem na adresu ECCNET-CZ@ec.europa.eu. Přiložte veškeré naskenované či nafocené dokumenty, týkající se případu (účet, záruční list, vyjádření prodejce apod.), a stručné vysvětlení problému a kroků, které jste již pro vyřízení reklamace či stížnosti podnikli (popis případu napište pouze česky nebo anglicky).
UPOZORNĚNÍ:
- ESC není oprávněno zabývat se spory českých spotřebitelů s českými obchodníky. V takovém případě se obraťte na některé ze spotřebitelských sdružení – odkazy na ně naleznete zde.
- Spotřebitel je fyzická nepodnikající osoba, která si koupila výrobek nebo službu pro svoji vlastní osobní potřebu nebo pro potřebu svojí rodiny, a tedy nikoli takzvaně „na IČ“.
Postup při řešení přeshraniční stížnosti
- Coby spotřebitel nám pošlete podklady k případu, jak je uvedeno výše, e-mailem na ECCNET-CZ@ec.europa.eu. Pravidla pro zasílání podkladů jsou uvedena níže.
- Naši právníci posoudí Váš nárok na uplatnění práv spotřebitele se sporu s podnikatelem z jiné země EU, Norska či Islandu.
- Pokud je Vaše reklamace nebo stížnost oprávněná, kontaktujeme partnerské ESC v zemi obchodníka, které na základě zaslaných dokumentů vyzve obchodníka v jeho mateřštině k nápravě jeho nezákonného jednání.
Pravidla zasílání podkladů ke stížnosti
Pro úplné posouzení Vašeho případu budeme potřebovat doplnění dokumentů a dalších podkladů k celému případu. Prosíme, přečtěte si pozorně následující informace. Dodržením uvedených pravidel urychlíte proces řešení Vašeho případu, a zvýšíte tak i šanci na jeho úspěšné vyřešení.
Pro odeslání níže uvedeného slouží e-mailová adresa ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Vše k případu, prosíme, pošlete pouze v jednom e-mailu! Neposílejte tedy několik e-mailů za sebou s různými soubory k témuž případu, ale popis případu i všechny související soubory přiložte do jednoho e-mailu!!! Děkujeme za pochopení.
Mezi dokumenty a podklady, které jsou bezpodmínečně potřeba k řešení případu, patří:
- stručný popis případu, ve kterém jsou uvedeny všechny relevantní informace
- dokument prokazující, že z Vaší strany proběhlo kontaktování podnikatele s konkrétním požadavkem řešení celého problému
- relevantní doklady dle charakteru případu např. objednávka, potvrzení o platbě (např. výpis z účtu, dobírkový doklad, potvrzení PayPal apod.), dosavadní komunikace s podnikatelem, fotografické zdokumentování vady a další.
- Pokud po podnikateli požadujete zaslání peněz, sdělte nám rovněž číslo svého účetu v mezinárodním formátu, tedy ve tvaru IBAN, a SWIFT.
Také Vás v rámci urychlení a zefektivnění řešení celého případu žádáme o důsledné dodržení následujících pravidel pro odesílání dokumentů.
- přílohy zasílejte ve formátu .pdf
- e-mailovou komunikaci s podnikatelem zasílejte v jednom .pdf souboru seřazenou chronologicky od nejstarší po nejnovější
- při kopírování e-mailové komunikace nevkládejte při kopírování jednotlivých e-mailů vždy současně i celou předchozí komunikaci, ale jen novou
- scany, případně fotografie, posílejte v dostatečném rozlišení tak, aby bylo vše jasně a dobře čitelné
- pokud přílohy z důvodu velikosti nelze nahrát do e-mailu, případně využijte www.uschovna.cz či jinou podobnou službu
Velikost souborů nesmí být větší než 10 MB!
Děkujeme za pochopení a spolupráci na řešení Vašeho případu dle výše uvedených instrukcí.