Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Brexit: změny pro spotřebitele

Nakupování z britských e-shopů bylo v posledních letech pro některé české spotřebitele z mnoha důvodů atraktivní. Na otázku, jak se změnila jejich spotřebitelská práva po novoročním odchodu Velké Británie z EU, odpovídá tento článek Evropského spotřebitelského centra, které informuje o právech spotřebitelů na jednotném trhu a pomáhá řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a minimálně v roce 2021…

15 let bezplatné pomoci spotřebitelům

Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Její pobočky ve 30 zemích bezplatně pomáhají řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na centra obrátilo v prvním pololetí 2020, v době tzv. koronavirové krize. Počet kontaktů se…

Výročí zákazu zeměpisného blokování

Letošní vánoční dárky budou lidé zřejmě nakupovat především online a je jistě dobrou zprávou, že nové předpisy EU zakazující neoprávněné zeměpisné blokování při nákupu online platí již téměř dva roky – výročí připadá na 3. prosince. Spotřebitelé díky evropskému nařízení získali snadnější přístup ke zboží a některým službám při nákupu napříč hranicemi členských zemí Unie. Neznamená to ovšem, že zahraniční podnikatelé…

Jak řešit spor s podnikatelem

Při připomínce 15 let své činnosti se síť Evropských spotřebitelských center rozhodla dělat osvětu v různých oblastech spotřebitelského práva. Jednou z nich je i způsob jeho uplatnění v praktickém životě. Jak tedy postupovat, když nastane problém se zbožím nebo službou? Po zjištění problému se zbožím nebo službou se někteří lidé obrací rovnou na spotřebitelské organizace nebo státní instituce s žádostí o pomoc.…