Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Ochrana proti „lakování nazeleno“

Jak dlouho mi vydrží zakoupený výrobek? Když se rozbije po záruce, bude jak ho opravit, a budou náhradní díly? Povinnost prodejců uvádět takové informace před nákupem navrhuje Evropská komise, aby spotřebitelé mohli činit informovaná, ekologicky uvědomělá rozhodnutí. Zelená dohoda pro Evropu jde ruku v ruce s udržitelnější spotřebou. Ale to neznamená, že spotřebitelé budou od prodejců “lakováni nazeleno“…

Vaše práva na cestách po EU

Lidé se opět po covidové pauze rozjíždějí do celého světa. Je dobré si připomenout naše práva při zrušení a zpoždění letů, v oblasti ubytování i autopůjčoven a jak  postupovat, když nejde vše podle plánu. Létání je opět běžným způsobem dopravy. V případě zrušení nebo významného zpoždění letu má cestující díky evropskému nařízení 261/2004 právo si vybrat, zda bude pokračovat v cestě, tedy počká na náhradní či…

Pozor na podvodné e-maily

Síť Evropských spotřebitelských center vydává varování před podvodnými e-maily, které zneužívají názvy, loga a jména právníků kanceláří ESC. Jde o útok zvaný phishing, kdy útočník požaduje kliknutí na vložený odkaz a platbu za údajnou službu. V těchto e-mailech podvodníci uvádějí, že se příjemce stal obětí podvodného zprostředkovatele, a tvrdí, že nabízejí pomoc. Tyto e-maily jsou falešné a nebyly odeslány kanceláří…

Jak se nenapálit při slevách a nezatížit planetu

Někteří lidé čekali s nákupy až na dobu po Vánocích, kdy přicházejí slevy. Měli by ovšem dbát zvýšené opatrnosti a dobře si inzerované snížené částky prověřit. Nebyly ceny záměrně zvýšeny několik týdnů před slevou? Jsou opravdu nižší než u konkurence? Odpovídá sleva uváděná v procentech skutečnému rozdílu mezi starou a sníženou sumou? Varujeme před zbrklými nákupy výrobků, které pak vracíme se zbytečným dopadem na…