Jak dlouho mi vydrží zakoupený výrobek? Když se rozbije po záruce, bude jak ho opravit, a budou náhradní díly? Povinnost prodejců uvádět takové informace před nákupem navrhuje Evropská komise, aby spotřebitelé mohli činit informovaná, ekologicky uvědomělá rozhodnutí. Zelená dohoda pro Evropu jde ruku v ruce s udržitelnější spotřebou. Ale to neznamená, že spotřebitelé budou od prodejců “lakováni nazeleno“…
Lidé se opět po covidové pauze rozjíždějí do celého světa. Je dobré si připomenout naše práva při zrušení a zpoždění letů, v oblasti ubytování i autopůjčoven a jak postupovat, když nejde vše podle plánu. Létání je opět běžným způsobem dopravy. V případě zrušení nebo významného zpoždění letu má cestující díky evropskému nařízení 261/2004 právo si vybrat, zda bude pokračovat v cestě, tedy počká na náhradní či…
Síť Evropských spotřebitelských center vydává varování před podvodnými e-maily, které zneužívají názvy, loga a jména právníků kanceláří ESC. Jde o útok zvaný phishing, kdy útočník požaduje kliknutí na vložený odkaz a platbu za údajnou službu. V těchto e-mailech podvodníci uvádějí, že se příjemce stal obětí podvodného zprostředkovatele, a tvrdí, že nabízejí pomoc. Tyto e-maily jsou falešné a nebyly odeslány kanceláří…
Někteří lidé čekali s nákupy až na dobu po Vánocích, kdy přicházejí slevy. Měli by ovšem dbát zvýšené opatrnosti a dobře si inzerované snížené částky prověřit. Nebyly ceny záměrně zvýšeny několik týdnů před slevou? Jsou opravdu nižší než u konkurence? Odpovídá sleva uváděná v procentech skutečnému rozdílu mezi starou a sníženou sumou? Varujeme před zbrklými nákupy výrobků, které pak vracíme se zbytečným dopadem na…