Síť Evropských spotřebitelských center vydává varování před podvodnými e-maily, které zneužívají názvy, loga a jména právníků kanceláří ESC. Jde o útok zvaný phishing, kdy útočník požaduje kliknutí na vložený odkaz a platbu za údajnou službu. V těchto e-mailech podvodníci uvádějí, že se příjemce stal obětí podvodného zprostředkovatele, a tvrdí, že nabízejí pomoc. Tyto e-maily jsou falešné a nebyly odeslány kanceláří…
Někteří lidé čekali s nákupy až na dobu po Vánocích, kdy přicházejí slevy. Měli by ovšem dbát zvýšené opatrnosti a dobře si inzerované snížené částky prověřit. Nebyly ceny záměrně zvýšeny několik týdnů před slevou? Jsou opravdu nižší než u konkurence? Odpovídá sleva uváděná v procentech skutečnému rozdílu mezi starou a sníženou sumou? Varujeme před zbrklými nákupy výrobků, které pak vracíme se zbytečným dopadem na…
(Praha, 17. prosinec 2021) Blížící se svátky a hrozba nemoci COVID-19 znamená pro spotřebitele častější nákupy na internetu. ČOI v závěru roku řeší denně 40 až 50 stížností, dotazů, či spotřebitelských podání na internetové obchody. Drtivá většina nespokojených spotřebitelů si stěžuje na tzv. „nákupní galerie“, dlouhé doby dodání zboží v řádu měsíců, případně nedodání žádného zboží. S tímto problémem se potýkají i…
Noční můry online nakupování jsou, že přijde něco jiného, zboží přijde rozbité, nepřijde nic nebo že prodejce nevrátí peníze po odstoupení od smlouvy. Asi 3 % uživatelů internetu se každý rok stanou obětí podvodu. Jak předejít problémům a jak z nich ven, radí Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. Pokud spotřebitel zásilku s objednaným zbožím rozbalí, ještě než podepíše bezvadné převzetí, nemá…