Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Aplikace s vašimi právy, když stojí trajekty i letadla

(Praha, 8. srpen 2023) Dopravu na severu Evropy dnes ochromily silné bouře. Stojí letadla, trajekty, autobusové i železniční linky – svá práva v případě mimořádných situací najdou cestující v bezplatné mobilní aplikaci „ECC-Net: Travel“. Obsahuje nejen podrobné informace o právech spotřebitelů v osmi různých oblastech a v častých situacích, jako je zrušení či zpoždění letu i plavby trajektem nebo…

Ve sporech s prodejci zachraňují lidem stovky milionů korun

(Praha, 11. červenec 2023) Síť Evropských spotřebitelských center pomohla loni spotřebitelům získat zpět od podnikatelů z jiných zemí Evropské unie v přepočtu téměř 250 milionů korun. Nejčastěji v oblasti zrušených a zpožděných letů, internetového nakupování, autopůjčoven nebo ubytovacích služeb. Právníci vyřešili mimosoudní cestou 64 % z více než 22 000 přeshraničních sporů. Dalších téměř 100 000 lidí dostalo radu,…

Jak chytře na letní lety

Dovolená letadlem před vámi a výběr letenek na poslední chvíli může jednomu zamotat hlavu. Nakoupit přímo u dopravce, nebo u zprostředkující agentury? Nastíníme pro a proti a uvedeme případy řešené Evropským spotřebitelským centrem, abyste byli vybaveni užitečnými informacemi pro různé situace v době, kdy si chcete spíše odpočinout než řešit problémy s dopravou. Již 18 let mohou obyvatelé EU využívat svá práva v…

Síť ESC zachránila spotřebitelům 250 milionů korun

Jak získat peníze zpět, pokud francouzská letecká společnost zruší let a nemá se k jejich vrácení? Co když vám bude odepřen vstup na koncert v Mnichově? Nebo když ubytování v Itálii má stát víc, než bylo původně dohodnuto? Pak může pomoci Síť evropských spotřebitelských center (ECC-Net). V loňském roce pomohla spotřebitelům v Evropě získat zpět téměř 250 milionů korun, když mimosoudně vyřešila 64 % jejich…