Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Klamavé SMS prý byly odeslány kvůli chybě systému

Stovky spotřebitelů vyššího věku byly včera vystrašeny klamavou SMS zprávou s informací, že si mají připravit stovky až tisíce korun pro doručovatele na zaplacení objednaného zboží. Ono si ale žádné zboží neobjednali. Ničeho se už zřejmě obávat nemusí, protože již obdrželi omluvu s tím, že SMS zprávy byly odeslány z důvodu chyby v systému, že je mohou ignorovat a že žádná objednávka odeslána nebude. „Uvedená omluva…

Dnes rozeslané klamavé SMS lákají z lidí tisíce korun

Zřejmě stovky českých spotřebitelů vyššího věku se dnes staly terčem klamavých SMS zpráv. V nich stojí, že během několika dnů bude příjemcům doručeno zboží v hodnotě stovek až tisíců korun. Ti si ale žádné zboží neobjednali. Evropské spotřebitelské centrum varuje: neobjednané zboží nepřebírejte a neplaťte. „V každé SMS je uvedeno jiné zboží za jinou cenu. Jednou jsou to prášky na hubnutí za 1 580 korun a podruhé…

Zrušený let či poškozené zavazadlo – centrum radí, jak postupovat

Černou můrou je pro cestující v letecké dopravě zpoždění nebo zrušení letu a problémy se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum radí v případě potíží s odletem co nejdříve kontaktovat operujícího dopravce a o případnou náhradu škody požádat písemně bez zbytečného odkladu. U zpožděných či poškozených zavazadel pak do 7 dnů od jejich doručení. „V případě zrušení nebo významného zpoždění letu mají cestující vždy…

Rady pro letní cesty po Evropě

Jedním z faktorů při výběru dovolené jsou obavy, že věci nemusí jít právě dobře. Lidé se proto rizika snaží eliminovat – čtou recenze předchozích zákazníků leteckých společností, cestovních kanceláří, ubytovatelů i autopůjčoven. Přehled základních pravidel, která je dobré mít na paměti, zpracovalo Evropské spotřebitelské centrum. „V řadě nepříjemných situací mají spotřebitelé svá práva a je dobré být připraven.…