Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Výročí zákazu zeměpisného blokování

Letošní vánoční dárky budou lidé zřejmě nakupovat především online a je jistě dobrou zprávou, že nové předpisy EU zakazující neoprávněné zeměpisné blokování při nákupu online platí již téměř dva roky – výročí připadá na 3. prosince. Spotřebitelé díky evropskému nařízení získali snadnější přístup ke zboží a některým službám při nákupu napříč hranicemi členských zemí Unie. Neznamená to ovšem, že zahraniční podnikatelé…

Adventní kalendář dává tipy na udržitelné nákupy

Jak přispět k ochraně života na planetě při nakupování, ukáže od 1. do 24. prosince speciální adventní kalendář pro spotřebitele. Na facebooku a twitteru v něm síť Evropských spotřebitelských center vydá 25 tipů k udržitelnějšímu nakupování přes internet, cestování či gastronomii. Poslední 25. tip bude štědrovečerním bonusem. Na online konferenci ke Dni spotřebitele pořádané 1. prosince v rámci německého…

Centra pomohla už víc než milionu spotřebitelů

Praha (20. listopadu 2020) Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Právníci ze 30 zemí bezplatně pomáhají spotřebitelům řešit přeshraniční spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na ně obrátilo v prvním pololetí tohoto roku, v…

Jak řešit spor s podnikatelem

Při připomínce 15 let své činnosti se síť Evropských spotřebitelských center rozhodla dělat osvětu v různých oblastech spotřebitelského práva. Jednou z nich je i způsob jeho uplatnění v praktickém životě. Jak tedy postupovat, když nastane problém se zbožím nebo službou? Po zjištění problému se zbožím nebo službou se někteří lidé obrací rovnou na spotřebitelské organizace nebo státní instituce s žádostí o pomoc.…