Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Kdo zodpovídá za váš zájezd

Řada českých spotřebitelů objednává zájezdy u českých společností, protože věří, že pokud nastane nějaký problém, bude možné díky znalosti jazyka a práva i zeměpisné blízkosti vše snadno vyřešit. I tady je ale potřeba zvažovat. Cestovní agentura totiž není cestovní kancelář a za zájezdy pořádané jinými, mnohdy zahraničními subjekty, zpravidla nenese odpovědnost. Vystupuje jen jako zprostředkovatel.  Evropské…

Jak pomáhají Hrdinové EU

„Chráníme se navzájem.“ Podtitul iniciativy nazvané Hrdinové EU je výstižný – představuje instituce a konkrétní lidi, kteří ve své práci pomáhají chránit lidské životy, státní hranice, životní prostředí, zdraví a také práva spotřebitelů. Evropská komise jich vybrala v každém členském státě několik a v České republice je mezi nimi i Evropské spotřebitelské centrum, které hájí práva nakupujících na jednotném trhu, a…

Den Evropy 2019

Evropské spotřebitelské centrum se ve čtvrtek 9. května zúčastnilo festivalu pořádaného u příležitosti Dne Evropy na Střeleckém ostrově v Praze. Ve svém stánku nabízelo informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu, jehož součástí je Česká republika už 15 let. Šlo o práva v letecké dopravě, ubytovacích službách a při zájezdech či nákupu online. Zájem byl rovněž o propagační předměty s tematikou nakupování v EU…

Zákaz geoblockingu v EU omezuje diskriminaci

Díky Evropské unii mizí překážky pro nákupy u podnikatelů z jiných členských států. Po zrušení roamingových poplatků přišel na řadu také zákaz geoblockingu, neboli zeměpisného blokování spotřebitele z jiné země, než je země podnikatele. Češi se tak například už vždy dostanou na e-shop určený zákazníkům v jiné zemi EU, aniž by byli automaticky přesměrováni na verzi webu určenou pouze pro český trh. Dne 3. prosince…