Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Na centrum se obrátil rekordní počet spotřebitelů

Rekordní počet spotřebitelů se loni obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. Bylo jich 1633, což je o 46 % víc než v roce 2016. Hledali pomoc ve sporech se podnikateli z jiných zemí EU a žádali o informace o svých právech na jednotném evropském trhu. Míra úspěšnosti mimosoudního řešení sporů byla v loňském roce téměř 45 %. Centrum to dnes oznámilo na Světový den spotřebitelů. „Právníci…

Online šťastný Valentýn?

Zklamání a zoufalost jsou někdy výsledkem snahy o nalezení nového partnera přes online seznamovací servery. Není to ovšem kvůli nevhodnosti ostatních registrovaných uživatelů, ale kvůli překvapivě vysokým částkám strženým z účtu za nabízenou službu.  Evropské spotřebitelské centrum se posledních několik let intenzivně zabývá spory Čechů a Češek se seznamkami sídlícími v zahraničí a níže uvádí, které typy případů se…

Fly Niki v insolvenci – co dělat

Situace kolem insolvence letecké společnosti Fly Niki, dceřiné společnosti zkrachovalého dopravce Air Berlin, je sice nepřehledná, ale několik věcí je jistých. Přinášíme informace pro cestující, kteří chtějí požádat o vrácení peněz za neproletěné letenky. Některé přihlášky je potřeba podat v Německu, jiné v Rakousku. Peníze za neproletěné letenky zakoupené po 15. 8. 2017 by měly být vráceny ze speciálního fondu.

Podělte se o svůj názor na práva cestujících

Dostali jste se někdy do potíží v letecké dopravě? Byl váš let zrušen nebo zpožděn, případně Vám odepřeli nástup na palubu či poškodili zavazadlo? Podělte se o svou zkušenost v dotazníku, jehož výsledky poslouží jako podklad pro audit práv cestujících, který se týká také železniční, autobusové a vodní dopravy.