Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Poučte se z chyb druhých

Na třech případech ukážeme, jak problémy druhých mohou prospět ostatním spotřebitelům. Má to jednu podmínku – musíme při nakupování přemýšlet a vzít si z jejich příběhu ponaučení. Spotřebitelé se stále obracejí na ESC s prosbou o radu při problémech s online seznamkami. A to přestože v posledních několika letech před riziky VIP členství či členstvím na zkoušku nabízeným obyčejně za 100 Kč nebo 200 Kč varujeme. Místo…

Klamavé SMS prý byly starším lidem odeslány kvůli chybě systému

Stovky spotřebitelů vyššího věku byly včera vystrašeny klamavou SMS zprávou s informací, že si mají připravit stovky až tisíce korun pro doručovatele na zaplacení objednaného zboží. Ono si ale žádné zboží neobjednali. Ničeho se už zřejmě obávat nemusí, protože již obdrželi omluvu s tím, že SMS zprávy byly odeslány z důvodu chyby v systému, že je mohou ignorovat a že žádná objednávka odeslána nebude. „Uvedená omluva…

Dnes rozeslané klamavé SMS lákají z lidí tisíce korun

Zřejmě stovky českých spotřebitelů vyššího věku se dnes staly terčem klamavých SMS zpráv. V nich stojí, že během několika dnů bude příjemcům doručeno zboží v hodnotě stovek až tisíců korun. Ti si ale žádné zboží neobjednali. Evropské spotřebitelské centrum varuje: neobjednané zboží nepřebírejte a neplaťte. „V každé SMS je uvedeno jiné zboží za jinou cenu. Jednou jsou to prášky na hubnutí za 1 580 korun a podruhé…

Zrušený let či poškozené zavazadlo – centrum radí, jak postupovat

Černou můrou je pro cestující v letecké dopravě zpoždění nebo zrušení letu a problémy se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum radí v případě potíží s odletem co nejdříve kontaktovat operujícího dopravce a o případnou náhradu škody požádat písemně bez zbytečného odkladu. U zpožděných či poškozených zavazadel pak do 7 dnů od jejich doručení. „V případě zrušení nebo významného zpoždění letu mají cestující vždy…