Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Zrušený let či poškozené zavazadlo – centrum radí, jak postupovat

Černou můrou je pro cestující v letecké dopravě zpoždění nebo zrušení letu a problémy se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum radí v případě potíží s odletem co nejdříve kontaktovat operujícího dopravce a o případnou náhradu škody požádat písemně bez zbytečného odkladu. U zpožděných či poškozených zavazadel pak do 7 dnů od jejich doručení. „V případě zrušení nebo významného zpoždění letu mají cestující vždy…

Rady pro letní cesty po Evropě

Jedním z faktorů při výběru dovolené jsou obavy, že věci nemusí jít právě dobře. Lidé se proto rizika snaží eliminovat – čtou recenze předchozích zákazníků leteckých společností, cestovních kanceláří, ubytovatelů i autopůjčoven. Přehled základních pravidel, která je dobré mít na paměti, zpracovalo Evropské spotřebitelské centrum. „V řadě nepříjemných situací mají spotřebitelé svá práva a je dobré být připraven.…

Jak se bránit předplatitelským pastem

Podle průzkumu jsou evropští spotřebitelé stále častěji vystaveni lákavým a také zavádějícím internetovým inzerátům, nabízejícím zboží nebo služby na zkoušku za „velmi výhodnou“ cenu. Přitom posléze zjistí, že uzavřeli dlouhodobou smlouvu. Je důležité, aby se lidé k těmto nabídkám stavěli kriticky, protože jinak budou vinou nepozornosti i neznalosti svých práv padat do předplatitelských pastí a platit za nechtěné…

Rizika nákupu ojetých aut v zahraničí

Spotřebitelé, kteří si chtějí přes internet zakoupit automobil z druhé ruky, by měli zpozornět. I na seriózních inzertních serverech se objevují nabídky, které skončí odesláním peněz na účet domnělého prodejce, protože auto nikdy nebude doručeno. Vozy, které spotřebitel skutečně koupí, mohou mít běžnému řidiči skryté vady – je proto dobré mít k sobě někoho, kdo vozidlo prohlédne a na případné nedostatky upozorní.…