Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Podělte se o svůj názor na práva cestujících

Dostali jste se někdy do potíží v letecké dopravě? Byl váš let zrušen nebo zpožděn, případně Vám odepřeli nástup na palubu či poškodili zavazadlo? Podělte se o svou zkušenost v dotazníku, jehož výsledky poslouží jako podklad pro audit práv cestujících, který se týká také železniční, autobusové a vodní dopravy.

Cítíte se podvedeni seznamkou? Přečtěte si následující!

V nedávné době zaznamenalo ESC nárůst případů souvisejících s placenými internetovými seznamkami. Jedním z nich byl i případ pana Karla, kterého členstvím na seznamce obdaroval kamarád. Ačkoli se 149 Kč zdálo z počátku jako výhodná investice, opak byl pravdou a kamarádovi pana Karla se po půl roce strhlo z karty dalších 2500 Kč.

Online platby za nedoručené dárky lze získat zpět

Pokud internetový prodejce nedoručil objednané zboží zaplacené kartou a ani nechce vrátit peníze, spotřebitelům může pomoci nástroj zvaný chargeback. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra vycházejí banky svým klientům vstříc a zaplacenou částku obyčejně stáhnou zpět od banky podnikatele. Při platbě převodem na účet tato možnost neexistuje.

Průzkum: Díky portálu ODR vyřešilo spor s online prodejci 40 % spotřebitelů

Víc než 24 000 spotřebitelů podalo stížnost prostřednictvím evropského portálu pro mimosoudní řešení online sporů ODR během prvního roku jeho fungování. To je v průměru přes 2000 měsíčně, a toto číslo dál roste. Úspěšnost vyřešení sporu s podnikatelem nahlásilo 40 % lidí oslovených v průzkumu Evropské komise.