Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Pozor v e-shopech: „cookies“ nejsou vždy sušenky

V angličtině sice slovo „cookies“ znamená sušenky, ale když takový překlad používá internetový obchod v upozornění na soubory cookies, pak něco není v pořádku. Množí se případy, kdy si lidé objednali zboží z e-shopu psaného se špatnou češtinou a s doménou .cz, a přitom se za ní ukrýval prodejce z Číny, který dodal jiný či nekvalitní výrobek, nebo nedodal nic. Vánoční nákupy jsou tady a spotřebitelé by si měli vždy…

Air Berlin: Náhrada škody a nabídky pro cestující

Insolvenční řízení se společností Air Berlin začalo 1. listopadu. Ostatní dopravci, jako např. společnost Lufthansa, nabízejí nové letenky za poloviční ceny cestujícím, jejichž zpáteční lety byly zrušeny. Kde a jak mohou lidé uplatnit své pohledávky? Spotřebitelé mohou uplatnit své pohledávky v rámci působnosti probíhajícího insolvenčního řízení. Žádosti musí být podány insolvenčnímu správci do 1. února 2018. Je…

Air Berlin – jak získat peníze zpět za zrušené lety

Od 15. srpna je s leteckou společností Air Berlin vedeno insolvenční řízení, z něhož vyplývají omezení týkající se vymahatelnosti pohledávek. Dluhy vzniklé před tímto datem, včetně vracení peněz za letenky prodané před tímto datem, nemůže v současné době dopravce uspokojovat mimo insolvenční řízení. Letenky zakoupené od 15. srpna 2017 lze refundovat standardním způsobem.

Klienti Ryanair mohou mít právo i na kompenzaci ve výši 250 eur

Irská letecká společnost Ryanair oznámila, že pro nejbližší dny ruší několik spojů mezi českými letišti a zahraničními destinacemi. Většina lidí má být přepravena jinými lety této společnosti, ale cestující mají také právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, v některých případech i na náhradu škody ve výši 250 až 600 eur.