Evropské spotřebitelské centrum

 - 

ESC úspěšně vyřešilo 72 % sporů Čechů se zahraničními podnikateli

Čeští spotřebitelé se loni dočkali výrazné pomoci od Evropského spotřebitelského centra. Jeho právníci úspěšně vyřešili 72 % jejich sporů s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Norska, Islandu a Velké Británie, a to hlavně v oblasti nákupů přes internet. Nejvyšší mimosoudně vymožená částka byla téměř 170 000 Kč po původně neúspěšné reklamaci zlomeného rámu bicyklu u německého prodejce. Česká kancelář unijní sítě…

Pro cestující zkrachovalého dopravce Alitalia

Italský letecký dopravce Alitalia vyhlásil v květnu 2021 bankrot a k 15.10.2021 ukončil veškerou svou činnost. Jelikož nástupnický subjekt ITA nepřevzal žádné smluvní vztahy od předchozí společnosti Alitalia,  italská vláda zřídila vyhláškou č. 99/2021 fond (s rozpočtem 100 milionů EUR na rok 2021), jehož cílem je garantovat odškodnění pro držitele voucherů a cestujících, kterým měl dopravce letenky refundovat.…

Pozor na podvodné e-maily

Síť Evropských spotřebitelských center vydává varování před podvodnými e-maily, které zneužívají názvy, loga a jména právníků kanceláří ESC. Jde o útok zvaný phishing, kdy útočník požaduje kliknutí na vložený odkaz a platbu za údajnou službu. V těchto e-mailech podvodníci uvádějí, že se příjemce stal obětí podvodného zprostředkovatele, a tvrdí, že nabízejí pomoc. Tyto e-maily jsou falešné a nebyly odeslány kanceláří…

Jak se nenapálit při slevách a nezatížit planetu

Někteří lidé čekali s nákupy až na dobu po Vánocích, kdy přicházejí slevy. Měli by ovšem dbát zvýšené opatrnosti a dobře si inzerované snížené částky prověřit. Nebyly ceny záměrně zvýšeny několik týdnů před slevou? Jsou opravdu nižší než u konkurence? Odpovídá sleva uváděná v procentech skutečnému rozdílu mezi starou a sníženou sumou? Varujeme před zbrklými nákupy výrobků, které pak vracíme se zbytečným dopadem na…