Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Na co máte právo při stávce letištního personálu

(Praha, 27. červenec 2022) Dnešní stávka tisíců členů letištního personálu společnosti Lufthansa se dotkne 130 000 cestujících, letících z Frankfurtu a Mnichova nebo přes tato významná letiště. Rušení či významná zpoždění letů se očekávají také ve čtvrtek a v pátek. Důležité informace o právech cestujících přináší Evropské spotřebitelské centrum, které pomáhá řešit případné spory s dopravci z jiných zemí EU a má…

Ochrana proti „lakování nazeleno“

Jak dlouho mi vydrží zakoupený výrobek? Když se rozbije po záruce, bude jak ho opravit, a budou náhradní díly? Povinnost prodejců uvádět takové informace před nákupem navrhuje Evropská komise, aby spotřebitelé mohli činit informovaná, ekologicky uvědomělá rozhodnutí. Zelená dohoda pro Evropu jde ruku v ruce s udržitelnější spotřebou. Ale to neznamená, že spotřebitelé budou od prodejců “lakováni nazeleno“…

Málo personálu na letišti? Co dělat při zrušení nebo zpoždění letu

Při odletech Čechů na dovolenou o prvním prázdninovém víkendu se některá evropská letiště budou nadále potýkat s postcovidovým nedostatkem personálu. Proto je dobré vědět, jaká mají cestující práva při případném zpoždění nebo rušení letů, a také v případě poškození nebo nedoručení zavazadel. “Pokud je let významně zpožděn nebo zrušen, mají lidé odlétajících z letišť v EU právo si vybrat, zda budou pokračovat v cestě…

Vaše práva na cestách po EU

Lidé se opět po covidové pauze rozjíždějí do celého světa. Je dobré si připomenout naše práva při zrušení a zpoždění letů, v oblasti ubytování i autopůjčoven a jak  postupovat, když nejde vše podle plánu. Létání je opět běžným způsobem dopravy. V případě zrušení nebo významného zpoždění letu má cestující díky evropskému nařízení 261/2004 právo si vybrat, zda bude pokračovat v cestě, tedy počká na náhradní či…