Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Insolvence aerolinií Germania

Jak jsme uvedli v předchozí zprávě, cestující, kteří si zakoupili letenky jako součást zájezdu, nechť se obrátí na jeho pořadatele a požadují přesměrování na náhradní let(y). Takovou možnost přesměrování nemají ti, kteří si letenky zakoupili přímo od letecké společnosti Germania. Těm doporučujeme obrátit se na jejich banku s žádostí o provedení chargebacku, kdy jejich banka může obrazně řečeno stáhnout peníze od…

Krach leteckého dopravce Germania

Německá letecká společnost Germania neměla dostatek peněz na provoz a v úterý 5. února 2019 požádala soud o uvalení insolvence. Kdo z jejích klientů nevyužitou letenku koupil u cestovní kanceláře, může ji požádat o přesměrování či vrácení peněz. Kdo nakoupil přímo od dopravce kartou, může požádat svoji banku o provedení chargebacku. Společnosti Lufthansa, TUIfly a Condor údajně přepraví klienty zpět do Německa za…

Den bezpečnějšího internetu: Vždy vědět, kdo je na druhé straně

Kolem 70 % nákupů přes internet v Evropské unii bylo loni zcela bez problémů. Každého desátého při objednávce potrápil nějaký technický problém, 9 % uživatelů obdrželo špatný nebo poškozený výrobek či službu a 4 % měla problém s reklamací. Méně lidí se setkalo s podvodem. Řadě potíží přitom šlo předejít, uvádí Evropské spotřebitelské centrum ČR na Den bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 5. února. Při…

Nepřišel dárek koupený online? Získejte peníze zpět

Pokud nebylo doručeno zboží zaplacené přes internet platební kartou, mohou spotřebitelé svoji banku požádat o provedení tzv. chargebacku. Díky tomuto nástroji lze stáhnout částku zpět od banky podnikatele, pokud ten neprokáže, že zboží dodal. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra takto banky svým klientům pomáhají, ačkoli k tomu nejsou povinovány zákonem. Pro své zákazníky podobnou službu mají i…