Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Přesnější ochrana spotřebitele

Už jsou tady – nová práva spotřebitelů platí od ledna 2023! Pokud prodejce nedodá zboží do 30 dnů ani po výzvě, spotřebitel může odstoupit od smlouvy. Na druhé straně je spotřebitel povinen dodaný výrobek převzít. Tuto i další změny přicházejí díky novelizaci českého právního řádu dle aktualizace Směrnice EU o právech spotřebitelů. Při dodávání prodané věci je podnikatel nově povinen ji dodat nejpozději do 30…

Speciální adventní kalendář dává 24 tipů na bezpečné nákupy online

(7. prosinec 2022) Spotřebitelé mohou využít každodenní tipy na bezpečné online nakupování a informace o právech při cestování v EU. Stačí sledovat účty Evropského spotřebitelského centra ČR na twitteru a facebooku a každý den pomyslně otevřít okénko speciálního adventního kalendáře s právy nakupujících pro případ, že prodejce nepošle zboží, nebo neposkytne dobrou službu. Síť Evropských spotřebitelských center…

Black Friday: Jak se vyhnout pastem výprodejů

(24. listopad 2022) V čase inflace, rostoucích cen energií i jistého nedostatku zboží je o Black Friday mezi zákazníky obzvlášť zájem. Ale pozor, slogany jako „nejvýhodnější nabídka“ apod. mohou lákat na falešné slevy nebo dokonce na podvodné e-shopy. Známý trik „zbývají už jen tři položky“ má na zákazníky vyvíjet nátlak. Čemu odolat při honbě za nižší cenou, radí Evropské spotřebitelské…

Dálniční známky v zemích EU – pozitiva i podvody s nimi

Internetoví podvodníci sáhli po nové oblasti – nabízejí, ale nikdy nedodají dálniční známku do jiné země Evropské unie, kam se kupující chce vydat na krátkou cestu. Případně je známka i víc než dvojnásobně předražená. Jak podvodné nabídky poznat, uvádíme níže. Nicméně z EU přicházejí i dobré zprávy – od roku 2024 budou i jednodenní či jednotýdenní známky, které budou mít cenové stropy. Nejen na Evropské…