Evropské spotřebitelské centrum

 - 

ESC pro časopis dTEST: Neletíte kvůli vánici? Máte právo na péči

Vinou sněhových bouří může v zimě opět nastat situace jako při loňské sopečné krizi, při níž cestující zůstávali v zoufalé situaci „viset“ na evropských letištích. Jak ukazují statistiky sítě Evropských spotřebitelských center, výbuch islandské sopky způsobil nárůst počtu sporů řešených touto síti o téměř 60 %. To také ukazuje, že práva cestujících v letecké dopravě vyžadují větší pozornost než…

Jedete pro dárky do Evropy? Máme pro Vás pár tipů

Vánoční nákupy jdou do finále. Jaká jsou Vaše práva, když na ně vyjedete za hranice ČR třeba na adventní trhy, nebo když nakupujete na internetu? Lidé nakupující na vánočních trzích či v obchodech v jiných zemích EU by měli být stejně obezřetní jako při nákupu v České republice. Ačkoli nekalé jednání prodejců je třeba v Německu či Rakousku méně pravděpodobné, tak rozhodně kvůli případným…

Jak se pouhým kliknutím (ne)uzavře smlouva

Internet dává kromě jiného spotřebitelům a obchodníkům možnost, aby spolu uzavírali smlouvy pouhým kliknutím na „koupit“, a to nejen v rámci ČR, ale i přes hranice. Níže uvádíme několik způsobů, jak je možno smlouvu uzavřít, nebo také neuzavřít. 1) Ideální scénář – Český spotřebitel si přes internet objednal od francouzského internetového obchodu fotoaparát. Chvíli poté obdržel od obchodníka e-mail, kde…

Pozor na storno poplatky při rušení ubytování

Stále více lidí si dnes organizuje svou letní dovolenou nezávisle na cestovních kancelářích. Zakoupit výhodnou letenku a rezervovat hotelový pokoj přes internet je snadné. Málokoho již dnes překvapí, že např. zakoupená letenka nízkonákladové společnosti je nevratná. Nejinak je tomu často i u pobytu v hotelu. „Lidé pobyt ruší ze zdravotních či jiných důvodů, ale ty nejsou většinou pro poskytovatele ubytování nebo pro…