Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Zpožděný let? O kompenzacích lidé často nevědí

Cestující leteckých společností mají stále nízké povědomí o svých právech v případě mimořádných událostí, jako jsou zpoždění a zrušení letu nebo ztráta a poškození zavazadel. K takovýmto komplikacím dochází v jednom až dvou procentech letů po Evropě, což jsou ročně desetitisíce případů. V rámci kampaně informující o právech cestujících v letecké dopravě to dnes v Praze uvedl…

ECC: Způsob udělování hvězdiček hotelům se v Evropě značně liší

íť ECC-Net provedla průzkum podmínek přidělování hvězdiček hotelům a zjistila, že se napříč Evropou značně liší. O výsledcích vydala zprávu Česká tisková kancelář. Přikládáme rovněž úplnou zprávu o průzkumu vyhotovenou v angličtině. Podmínky pro udělování hvězdiček hotelům se napříč Evropou značně odlišují. Vyplývá to z průzkumu bruselského Evropského spotřebitelského centra (ECC). Udělování…

ESC: Roste poměr problémů při nákupech online

Člověka jistě rozezlí nedoručení zboží při nákupu přes internet, nevyřízená reklamace, potíže s odstoupením od smlouvy bez udání důvodu nebo doručení jiného či vadného zboží. Právě to jsou časté problémy, které pomáhá řešit síť Evropských spotřebitelských center, a to v případech, kdy je obchodník z jiné země EU. A poměr problémů v rámci elektronického nakupování vůči problémům s nákupy uskutečněnými v kamenných…

Jak je důležité míti vízum

Při cestách mimo EU si dejte opravdu dobrý pozor, zda pro zemi, kam se chystáte, nemá Česká republika zavedenu vízovou povinnost nebo jaké jsou obecně formální náležitosti pro vstup českých občanů do země. Ani informace zahraniční cestovní kanceláře nelze vždy brát za bernou minci, nemusejí totiž platit pro české zákazníky. Černá můra každého dovolenkáře, který chce letět do dalekých krajin: na letišti ho nepustí do…