Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět. Problémy se podařilo vyřešit ve spolupráci Evropských spotřebitelských center v Dánsku a Česku. Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět. …
Nové pohledy na návrh směrnice EU o ochraně spotřebitelských práv nabídla pražská mezinárodní konference na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Odborníci z různých zemí Evropy, univerzitní profesoři, soudci a právníci, zástupci českých institucí, univerzit a spotřebitelských organizací přednesli také řadu pochybností o částech tohoto návrhu Evropské komise.Praha si vyslechla nové podněty pro…
Internet dává kromě jiného spotřebitelům a obchodníkům možnost, aby spolu uzavírali smlouvy pouhým kliknutím na „koupit“, a to nejen v rámci ČR, ale i přes hranice. Níže uvádíme několik způsobů, jak je možno smlouvu uzavřít, nebo také neuzavřít. 1) Ideální scénář – Český spotřebitel si přes internet objednal od francouzského internetového obchodu fotoaparát. Chvíli poté obdržel od obchodníka e-mail, kde…
Stále více lidí si dnes organizuje svou letní dovolenou nezávisle na cestovních kancelářích. Zakoupit výhodnou letenku a rezervovat hotelový pokoj přes internet je snadné. Málokoho již dnes překvapí, že např. zakoupená letenka nízkonákladové společnosti je nevratná. Nejinak je tomu často i u pobytu v hotelu. „Lidé pobyt ruší ze zdravotních či jiných důvodů, ale ty nejsou většinou pro poskytovatele ubytování nebo pro…