Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Ani s prázdnou nábojnicí do letadla neprojdete, říká odborník na leteckou dopravu

Zpoždění letu nebo ztráta zavazadla může v době dovolených zničit pohodovou náladu. Jak se mohou cestující bránit a na jaké náhrady mají nárok, poradil čtenářům IHNED.cz ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR při České obchodní inspekci Tomáš Večl. Odpovědi z chatu konaného dne 4. 7. 2012, tedy v Den práv cestujících v letecké dopravě, si můžete přečíst zde. Tisíce lidí každoročně uvíznou…

Jak poznat internetové šejdíře: platby vyžadované předem či příliš levné zboží

Desítky Čechů se nechaly oklamat takzvanými nigerijskými podvodníky, kteří pod falešnými jmény a internetovými stránkami lákají z lidí peníze. Podle Tomáše Večla z Evropského spotřebitelského centra počet podobných podvodů za poslední rok výrazně vzrostl. Tomáš Večl v on-line rozhovoru čtenářům radil, na co si dát pozor při nákupech na zahraničích internetových stránkách a jak poznat falešné stránky. …

ESC: Roste poměr problémů při nákupech online

Člověka jistě rozezlí nedoručení zboží při nákupu přes internet, nevyřízená reklamace, potíže s odstoupením od smlouvy bez udání důvodu nebo doručení jiného či vadného zboží. Právě to jsou časté problémy, které pomáhá řešit síť Evropských spotřebitelských center, a to v případech, kdy je obchodník z jiné země EU. A poměr problémů v rámci elektronického nakupování vůči problémům s nákupy uskutečněnými v kamenných…

Jak je důležité míti vízum

Při cestách mimo EU si dejte opravdu dobrý pozor, zda pro zemi, kam se chystáte, nemá Česká republika zavedenu vízovou povinnost nebo jaké jsou obecně formální náležitosti pro vstup českých občanů do země. Ani informace zahraniční cestovní kanceláře nelze vždy brát za bernou minci, nemusejí totiž platit pro české zákazníky. Černá můra každého dovolenkáře, který chce letět do dalekých krajin: na letišti ho nepustí do…