Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Black Friday: Jak se vyhnout pastem výprodejů

(24. listopad 2022) V čase inflace, rostoucích cen energií i jistého nedostatku zboží je o Black Friday mezi zákazníky obzvlášť zájem. Ale pozor, slogany jako „nejvýhodnější nabídka“ apod. mohou lákat na falešné slevy nebo dokonce na podvodné e-shopy. Známý trik „zbývají už jen tři položky“ má na zákazníky vyvíjet nátlak. Čemu odolat při honbě za nižší cenou, radí Evropské spotřebitelské…

Jak jdou na udržitelnější spotřebu v 26 zemích Evropy

(Praha, 11. srpen 2022) Mnozí evropští prodejci, výrobci i zákonodárci se snaží o snížení dopadu spotřeby na životní prostředí a větší udržitelnost obchodu. Někde se snaží zatraktivnit opravy či nákupy jízdních kol a veřejnou dopravu, jinde mají aplikaci proti plýtvání potravinami nebo nabízejí 10% slevu na nákup kávy do vlastního přineseného kelímku. Lucembursko má veřejnou dopravu zdarma pro místní i turisty. Síť…

Na co máte právo při stávce letištního personálu

(Praha, 27. červenec 2022) Dnešní stávka tisíců členů letištního personálu společnosti Lufthansa se dotkne 130 000 cestujících, letících z Frankfurtu a Mnichova nebo přes tato významná letiště. Rušení či významná zpoždění letů se očekávají také ve čtvrtek a v pátek. Důležité informace o právech cestujících přináší Evropské spotřebitelské centrum, které pomáhá řešit případné spory s dopravci z jiných zemí EU a má…

Málo personálu na letišti? Co dělat při zrušení nebo zpoždění letu

Při odletech Čechů na dovolenou o prvním prázdninovém víkendu se některá evropská letiště budou nadále potýkat s postcovidovým nedostatkem personálu. Proto je dobré vědět, jaká mají cestující práva při případném zpoždění nebo rušení letů, a také v případě poškození nebo nedoručení zavazadel. “Pokud je let významně zpožděn nebo zrušen, mají lidé odlétajících z letišť v EU právo si vybrat, zda budou pokračovat v cestě…