Rekordní počet 170 000 spotřebitelů využil bezplatné služby sítě Evropských spotřebitelských center v roce pandemie koronaviru. Její právníci jim buď poradili, nebo přímo pomohli řešit jejich spor s podnikatelem z jiné země EU a získat zpět v přepočtu více než 104 miliony korun. Často šlo o nevrácení peněz za zrušené lety, zájezdy a ubytování, ale také o problémy při nákupech přes internet. Síť třiceti center…
(Praha, 15. březen 2021) Dnes je Světový den spotřebitelů, který si Evropa připomíná popisem úspěšně vyřešených sporů mezi spotřebiteli a podnikateli. Jedním z nich je příběh Čecha Miroslava Krekáče, který si přesně před rokem zakoupil zpáteční letenky z Krakova do Los Angeles s přestupem ve Varšavě. Všechny lety ale polský dopravce hned následující den zrušil a začalo dlouhé snažení o získání zaplacených více než…
Pokud internetový prodejce včas nedodá objednané vánoční dárky zaplacené online kartou a nevrátí peníze, může nakupujícím pomoci nástroj zvaný chargeback. Banka spotřebitele obrazně řečeno stáhne částku od banky prodejce, pokud neprokáže, že zboží doručil. Zkušenosti Evropského spotřebitelského centra ukazují, že banky svým klientům mnohdy vycházejí vstříc, i když k provedení chargebacku nejsou povinovány zákonem.…
Jak přispět k ochraně života na planetě při nakupování, ukáže od 1. do 24. prosince speciální adventní kalendář pro spotřebitele. Na facebooku a twitteru v něm síť Evropských spotřebitelských center vydá 25 tipů k udržitelnějšímu nakupování přes internet, cestování či gastronomii. Poslední 25. tip bude štědrovečerním bonusem. Na online konferenci ke Dni spotřebitele pořádané 1. prosince v rámci německého…