Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Aplikace s vašimi právy, když stojí trajekty i letadla

(Praha, 8. srpen 2023) Dopravu na severu Evropy dnes ochromily silné bouře. Stojí letadla, trajekty, autobusové i železniční linky – svá práva v případě mimořádných situací najdou cestující v bezplatné mobilní aplikaci „ECC-Net: Travel“. Obsahuje nejen podrobné informace o právech spotřebitelů v osmi různých oblastech a v častých situacích, jako je zrušení či zpoždění letu i plavby trajektem nebo…

Ve sporech s prodejci zachraňují lidem stovky milionů korun

(Praha, 11. červenec 2023) Síť Evropských spotřebitelských center pomohla loni spotřebitelům získat zpět od podnikatelů z jiných zemí Evropské unie v přepočtu téměř 250 milionů korun. Nejčastěji v oblasti zrušených a zpožděných letů, internetového nakupování, autopůjčoven nebo ubytovacích služeb. Právníci vyřešili mimosoudní cestou 64 % z více než 22 000 přeshraničních sporů. Dalších téměř 100 000 lidí dostalo radu,…

Speciální adventní kalendář dává 24 tipů na bezpečné nákupy online

(7. prosinec 2022) Spotřebitelé mohou využít každodenní tipy na bezpečné online nakupování a informace o právech při cestování v EU. Stačí sledovat účty Evropského spotřebitelského centra ČR na twitteru a facebooku a každý den pomyslně otevřít okénko speciálního adventního kalendáře s právy nakupujících pro případ, že prodejce nepošle zboží, nebo neposkytne dobrou službu. Síť Evropských spotřebitelských center…

Black Friday: Jak se vyhnout pastem výprodejů

(24. listopad 2022) V čase inflace, rostoucích cen energií i jistého nedostatku zboží je o Black Friday mezi zákazníky obzvlášť zájem. Ale pozor, slogany jako „nejvýhodnější nabídka“ apod. mohou lákat na falešné slevy nebo dokonce na podvodné e-shopy. Známý trik „zbývají už jen tři položky“ má na zákazníky vyvíjet nátlak. Čemu odolat při honbě za nižší cenou, radí Evropské spotřebitelské…