Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Přišlo rozbité zboží? Nepřišlo nic? Právníci radí, jak z toho ven

Noční můry online nakupování jsou, že přijde něco jiného, zboží přijde rozbité, nepřijde nic nebo že prodejce nevrátí peníze po odstoupení od smlouvy. Asi 3 % uživatelů internetu se každý rok stanou obětí podvodu. Jak předejít problémům a jak z nich ven, radí Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. Pokud spotřebitel zásilku s objednaným zbožím rozbalí, ještě než podepíše bezvadné převzetí, nemá…

Chcete koupit karavan z druhé ruky? Pozor na podvodníky

V Evropě zhoršující se epidemická situace může lidi motivovat k nákupům obytných vozů či karavanů. Toho ale využívají podvodníci, kteří nabídku poměrně levného vozidla z druhé ruky vyvěsí na běžný inzertní server a čekají, až se někdo chytne a pošle jim za neexistující auto na účet tisíce eur. „Jedny české manžele nedávno zlákala vidina staršího karavanu za 5000 eur, tedy asi 130 000 korun. Chtěli udělat radost na…

V krizi pomohli právníci sítě ESC lidem získat zpět 104 milionů

Rekordní počet 170 000 spotřebitelů využil bezplatné služby sítě Evropských spotřebitelských center v roce pandemie koronaviru. Její právníci jim buď poradili, nebo přímo pomohli řešit jejich spor s podnikatelem z jiné země EU a získat zpět v přepočtu více než 104 miliony korun. Často šlo o nevrácení peněz za zrušené lety, zájezdy a ubytování, ale také o problémy při nákupech přes internet. Síť třiceti center…

Síť ESC pomohla Čechovi získat zpět přes 12 000 Kč za zrušený let do USA

(Praha, 15. březen 2021) Dnes je Světový den spotřebitelů, který si Evropa připomíná popisem úspěšně vyřešených sporů mezi spotřebiteli a podnikateli. Jedním z nich je příběh Čecha Miroslava Krekáče, který si přesně před rokem zakoupil zpáteční letenky z Krakova do Los Angeles s přestupem ve Varšavě. Všechny lety ale polský dopravce hned následující den zrušil a začalo dlouhé snažení o získání zaplacených více než…