Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Jak mohou influenceři chránit mladé spotřebitele

(Praha, 6. únor) Influenceři cílí svou inzercí na mladou generaci, ale ne vždy je prodej na sociálních sítích úplně transparentní. Reklamy mohou být i nezáměrně skryté, nabídky neférové, prezentace výrobků zkreslené. Síť Evropských spotřebitelských center proto dnes, na celosvětový Den bezpečnějšího internetu, vyzývá influencery, aby zodpovědným přístupem pomáhali chránit práva a zdraví svých zákazníků – a to…

Jak získat zpět peníze za nedoručené dárky

(Praha, 31. prosinec 2023) Mnoho lidí se nedočkalo objednaných vánočních dárků pro jejich blízké. Pokud prodejce nevrací peníze nebo ani nekomunikuje, existuje způsob, jak částku získat zpět i bez jeho souhlasu. Zkušenost Evropského spotřebitelského centra Česko ukazuje, že po platbě kartou přes internet pomůže banka díky nástroji zvanému chargeback a po platbě přes online platební systémy pomohou jejich…

EURO 2024: Pozor na falešné prodejce vstupenek

(Praha, 4. prosinec 2023) Hned po sobotním losu základních skupin fotbalového Eura, které se uskuteční příští rok v Německu, se na internetu objevily první pochybné nabídky vstupenek, jak upozorňuje Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci. Fanoušci by se měli mít na pozoru před podvodníky a využívat pouze oficiální prodej na webech Českého fotbalového svazu a asociace UEFA. Ten začal…

Jak si z Black Friday neudělat černý pátek

(Praha, 22. listopad 2023) S blížícím se Black Friday lidé čelí sílícímu tlaku reklamy online prodejců přimět je k nákupům zlevněných věcí, které možná ani nepotřebují. Proti možné manipulaci nabízí Evropské spotřebitelské centrum následující tipy: udělat si seznam priorit svých nákupů, porovnat ceny více e-shopů, vedle hvězdiček hodnocení si i pár recenzí skutečně přečíst, zjistit si zemi sídla prodejce nebo se…