(Praha, 6. únor) Influenceři cílí svou inzercí na mladou generaci, ale ne vždy je prodej na sociálních sítích úplně transparentní. Reklamy mohou být i nezáměrně skryté, nabídky neférové, prezentace výrobků zkreslené. Síť Evropských spotřebitelských center proto dnes, na celosvětový Den bezpečnějšího internetu, vyzývá influencery, aby zodpovědným přístupem pomáhali chránit práva a zdraví svých zákazníků – a to…
(Praha, 31. prosinec 2023) Mnoho lidí se nedočkalo objednaných vánočních dárků pro jejich blízké. Pokud prodejce nevrací peníze nebo ani nekomunikuje, existuje způsob, jak částku získat zpět i bez jeho souhlasu. Zkušenost Evropského spotřebitelského centra Česko ukazuje, že po platbě kartou přes internet pomůže banka díky nástroji zvanému chargeback a po platbě přes online platební systémy pomohou jejich…
(Praha, 4. prosinec 2023) Hned po sobotním losu základních skupin fotbalového Eura, které se uskuteční příští rok v Německu, se na internetu objevily první pochybné nabídky vstupenek, jak upozorňuje Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci. Fanoušci by se měli mít na pozoru před podvodníky a využívat pouze oficiální prodej na webech Českého fotbalového svazu a asociace UEFA. Ten začal…
(Praha, 22. listopad 2023) S blížícím se Black Friday lidé čelí sílícímu tlaku reklamy online prodejců přimět je k nákupům zlevněných věcí, které možná ani nepotřebují. Proti možné manipulaci nabízí Evropské spotřebitelské centrum následující tipy: udělat si seznam priorit svých nákupů, porovnat ceny více e-shopů, vedle hvězdiček hodnocení si i pár recenzí skutečně přečíst, zjistit si zemi sídla prodejce nebo se…