Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Zrušený let či poškozené zavazadlo – centrum radí, jak postupovat

Černou můrou je pro cestující v letecké dopravě zpoždění nebo zrušení letu a problémy se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum radí v případě potíží s odletem co nejdříve kontaktovat operujícího dopravce a o případnou náhradu škody požádat písemně bez zbytečného odkladu. U zpožděných či poškozených zavazadel pak do 7 dnů od jejich doručení. „V případě zrušení nebo významného zpoždění letu mají cestující vždy…

Rady pro letní cesty po Evropě

Jedním z faktorů při výběru dovolené jsou obavy, že věci nemusí jít právě dobře. Lidé se proto rizika snaží eliminovat – čtou recenze předchozích zákazníků leteckých společností, cestovních kanceláří, ubytovatelů i autopůjčoven. Přehled základních pravidel, která je dobré mít na paměti, zpracovalo Evropské spotřebitelské centrum. „V řadě nepříjemných situací mají spotřebitelé svá práva a je dobré být připraven.…

Na centrum se obrátil rekordní počet spotřebitelů

Rekordní počet spotřebitelů se loni obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. Bylo jich 1633, což je o 46 % víc než v roce 2016. Hledali pomoc ve sporech se podnikateli z jiných zemí EU a žádali o informace o svých právech na jednotném evropském trhu. Míra úspěšnosti mimosoudního řešení sporů byla v loňském roce téměř 45 %. Centrum to dnes oznámilo na Světový den spotřebitelů. „Právníci…

Online platby za nedoručené dárky lze získat zpět

Pokud internetový prodejce nedoručil objednané zboží zaplacené kartou a ani nechce vrátit peníze, spotřebitelům může pomoci nástroj zvaný chargeback. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra vycházejí banky svým klientům vstříc a zaplacenou částku obyčejně stáhnou zpět od banky podnikatele. Při platbě převodem na účet tato možnost neexistuje.