Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Na centrum se obrátil rekordní počet spotřebitelů

Rekordní počet spotřebitelů se loni obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. Bylo jich 1633, což je o 46 % víc než v roce 2016. Hledali pomoc ve sporech se podnikateli z jiných zemí EU a žádali o informace o svých právech na jednotném evropském trhu. Míra úspěšnosti mimosoudního řešení sporů byla v loňském roce téměř 45 %. Centrum to dnes oznámilo na Světový den spotřebitelů. „Právníci…

Online platby za nedoručené dárky lze získat zpět

Pokud internetový prodejce nedoručil objednané zboží zaplacené kartou a ani nechce vrátit peníze, spotřebitelům může pomoci nástroj zvaný chargeback. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra vycházejí banky svým klientům vstříc a zaplacenou částku obyčejně stáhnou zpět od banky podnikatele. Při platbě převodem na účet tato možnost neexistuje.

Průzkum: Díky portálu ODR vyřešilo spor s online prodejci 40 % spotřebitelů

Víc než 24 000 spotřebitelů podalo stížnost prostřednictvím evropského portálu pro mimosoudní řešení online sporů ODR během prvního roku jeho fungování. To je v průměru přes 2000 měsíčně, a toto číslo dál roste. Úspěšnost vyřešení sporu s podnikatelem nahlásilo 40 % lidí oslovených v průzkumu Evropské komise.

Na adventních trzích v Evropě kontrolujte cenu i původ zboží

Otevřené hranice Evropy umožňují snadno vyjet na adventní trhy hlavně v sousedních zemích. Kde je radno mít se na pozoru před triky stánkařů a kde hrozí předražení nákupu, uvádí síť Evropských spotřebitelských center zřizovaná Evropskou komisí a členskými státy.