Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Jak se chovat udržitelně jako spotřebitel

Pro snížení své stopy na životním prostředí mohou spotřebitelé například nakupovat lokální potraviny, zboží objednané na internetu si vyzvedávat v prodejnách či výdejnách, při reklamaci volit spíše opravu než výměnu zboží, některé věci si raději půjčovat než kupovat a na cesty si vozit vlastní nákupní tašku, láhev i mýdlo. Ve svých tipech, jak se chovat udržitelně jako nakupující a cestující, to uvádí síť Evropských…

Zpožděný let a poškozený kufr? Kalkulátor pomůže zjistit vaše práva

Češi si mohou ode dneška velmi rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum na svém webu spustilo „Letecký kalkulátor vašich práv“, který po zadání místa odletu a příletu okamžitě sdělí, co mohou cestující v konkrétní situaci dělat a požadovat, resp. jaké povinnosti vůči nim má dopravce. Online…

Evropské centrum pomáhá spotřebitelům stále častěji

Stále více lidí využívá služby Evropského spotřebitelského centra ČR. Za poslední dva roky jejich počet vzrostl o 155 %, z 1 117 v roce 2016 na loňských 2 849. Spotřebitelé žádali o informace o svých právech na jednotném trhu a o bezplatnou pomoc ve sporech s podnikateli z ostatních zemí EU, Norska a Islandu. Úspěšnost řešení sporů v mimosoudní rovině přitom dosáhla 46 %. Síť třiceti Evropských spotřebitelských…

Den bezpečnějšího internetu: Vždy vědět, kdo je na druhé straně

Kolem 70 % nákupů přes internet v Evropské unii bylo loni zcela bez problémů. Každého desátého při objednávce potrápil nějaký technický problém, 9 % uživatelů obdrželo špatný nebo poškozený výrobek či službu a 4 % měla problém s reklamací. Méně lidí se setkalo s podvodem. Řadě potíží přitom šlo předejít, uvádí Evropské spotřebitelské centrum ČR na Den bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 5. února. Při…