Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Evropské centrum pomáhá spotřebitelům stále častěji

Stále více lidí využívá služby Evropského spotřebitelského centra ČR. Za poslední dva roky jejich počet vzrostl o 155 %, z 1 117 v roce 2016 na loňských 2 849. Spotřebitelé žádali o informace o svých právech na jednotném trhu a o bezplatnou pomoc ve sporech s podnikateli z ostatních zemí EU, Norska a Islandu. Úspěšnost řešení sporů v mimosoudní rovině přitom dosáhla 46 %. Síť třiceti Evropských spotřebitelských…

Den bezpečnějšího internetu: Vždy vědět, kdo je na druhé straně

Kolem 70 % nákupů přes internet v Evropské unii bylo loni zcela bez problémů. Každého desátého při objednávce potrápil nějaký technický problém, 9 % uživatelů obdrželo špatný nebo poškozený výrobek či službu a 4 % měla problém s reklamací. Méně lidí se setkalo s podvodem. Řadě potíží přitom šlo předejít, uvádí Evropské spotřebitelské centrum ČR na Den bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 5. února. Při…

Nepřišel dárek koupený online? Získejte peníze zpět

Pokud nebylo doručeno zboží zaplacené přes internet platební kartou, mohou spotřebitelé svoji banku požádat o provedení tzv. chargebacku. Díky tomuto nástroji lze stáhnout částku zpět od banky podnikatele, pokud ten neprokáže, že zboží dodal. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra takto banky svým klientům pomáhají, ačkoli k tomu nejsou povinovány zákonem. Pro své zákazníky podobnou službu mají i…

Adventní trhy v Evropě: pozor na ceny i kapsáře

Při rozjímání u svařeného vína a hořícího dřeva je dobré myslet na několik věcí, které mohou návštěvníky adventních trhů ušetřit nepříjemných zážitků. Na co dát pozor a jaké triky mohou zkusit prodejci či kapsáři ve Vídni, Drážďanech, Bratislavě a dalších místech v sousedních zemích, zjistilo Evropské spotřebitelské centrum ČR. Tisíce Čechů se o druhou adventní sobotu 8. 12. chystají například na nejstarší německý…