Evropské spotřebitelské centrum

 - 

ESC úspěšně vyřešilo 72 % sporů Čechů se zahraničními podnikateli

Čeští spotřebitelé se loni dočkali výrazné pomoci od Evropského spotřebitelského centra. Jeho právníci úspěšně vyřešili 72 % jejich sporů s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Norska, Islandu a Velké Británie, a to hlavně v oblasti nákupů přes internet. Nejvyšší mimosoudně vymožená částka byla téměř 170 000 Kč po původně neúspěšné reklamaci zlomeného rámu bicyklu u německého prodejce. Česká kancelář unijní sítě…

Přišlo rozbité zboží? Nepřišlo nic? Právníci radí, jak z toho ven

Noční můry online nakupování jsou, že přijde něco jiného, zboží přijde rozbité, nepřijde nic nebo že prodejce nevrátí peníze po odstoupení od smlouvy. Asi 3 % uživatelů internetu se každý rok stanou obětí podvodu. Jak předejít problémům a jak z nich ven, radí Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. Pokud spotřebitel zásilku s objednaným zbožím rozbalí, ještě než podepíše bezvadné převzetí, nemá…

ESC: Ve službách digitální generace

10 000 mladých lidí z různých zemí diskutovalo v říjnu ve Štrasburku o budoucnosti Evropy na Evropském setkání mládeže (EYE 2021). Konkrétní návrhy se týkaly především udržitelnosti a také bezpečnosti života v digitálním světě. V obou oblastech nabízí evropské spotřebitelské právo mladým lidem mnoho možností ochrany a Evropské spotřebitelské centrum Česko je bezplatným kontaktním místem pro otázky typu &…

Chcete koupit karavan z druhé ruky? Pozor na podvodníky

V Evropě zhoršující se epidemická situace může lidi motivovat k nákupům obytných vozů či karavanů. Toho ale využívají podvodníci, kteří nabídku poměrně levného vozidla z druhé ruky vyvěsí na běžný inzertní server a čekají, až se někdo chytne a pošle jim za neexistující auto na účet tisíce eur. „Jedny české manžele nedávno zlákala vidina staršího karavanu za 5000 eur, tedy asi 130 000 korun. Chtěli udělat radost na…