Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Nepřišel dárek koupený online? Získejte peníze zpět

Pokud nebylo doručeno zboží zaplacené přes internet platební kartou, mohou spotřebitelé svoji banku požádat o provedení tzv. chargebacku. Díky tomuto nástroji lze stáhnout částku zpět od banky podnikatele, pokud ten neprokáže, že zboží dodal. Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra takto banky svým klientům pomáhají, ačkoli k tomu nejsou povinovány zákonem. Pro své zákazníky podobnou službu mají i…

Adventní trhy v Evropě: pozor na ceny i kapsáře

Při rozjímání u svařeného vína a hořícího dřeva je dobré myslet na několik věcí, které mohou návštěvníky adventních trhů ušetřit nepříjemných zážitků. Na co dát pozor a jaké triky mohou zkusit prodejci či kapsáři ve Vídni, Drážďanech, Bratislavě a dalších místech v sousedních zemích, zjistilo Evropské spotřebitelské centrum ČR. Tisíce Čechů se o druhou adventní sobotu 8. 12. chystají například na nejstarší německý…

Dnes rozeslané klamavé SMS lákají z lidí tisíce korun

Zřejmě stovky českých spotřebitelů vyššího věku se dnes staly terčem klamavých SMS zpráv. V nich stojí, že během několika dnů bude příjemcům doručeno zboží v hodnotě stovek až tisíců korun. Ti si ale žádné zboží neobjednali. Evropské spotřebitelské centrum varuje: neobjednané zboží nepřebírejte a neplaťte. „V každé SMS je uvedeno jiné zboží za jinou cenu. Jednou jsou to prášky na hubnutí za 1 580 korun a podruhé…

Zrušený let či poškozené zavazadlo – centrum radí, jak postupovat

Černou můrou je pro cestující v letecké dopravě zpoždění nebo zrušení letu a problémy se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum radí v případě potíží s odletem co nejdříve kontaktovat operujícího dopravce a o případnou náhradu škody požádat písemně bez zbytečného odkladu. U zpožděných či poškozených zavazadel pak do 7 dnů od jejich doručení. „V případě zrušení nebo významného zpoždění letu mají cestující vždy…