Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Peníze za nedoručené dárky lze získat zpět

Pokud internetový prodejce včas nedodá objednané vánoční dárky zaplacené online kartou a nevrátí peníze, může nakupujícím pomoci nástroj zvaný chargeback. Banka spotřebitele obrazně řečeno stáhne částku od banky prodejce, pokud neprokáže, že zboží doručil. Zkušenosti Evropského spotřebitelského centra ukazují, že banky svým klientům mnohdy vycházejí vstříc, i když k provedení chargebacku nejsou povinovány zákonem.…

Adventní kalendář dává tipy na udržitelné nákupy

Jak přispět k ochraně života na planetě při nakupování, ukáže od 1. do 24. prosince speciální adventní kalendář pro spotřebitele. Na facebooku a twitteru v něm síť Evropských spotřebitelských center vydá 25 tipů k udržitelnějšímu nakupování přes internet, cestování či gastronomii. Poslední 25. tip bude štědrovečerním bonusem. Na online konferenci ke Dni spotřebitele pořádané 1. prosince v rámci německého…

Centra pomohla už víc než milionu spotřebitelů

Praha (20. listopadu 2020) Víc než milion spotřebitelů využilo služeb sítě Evropských spotřebitelských center za 15 let její existence. Právníci ze 30 zemí bezplatně pomáhají spotřebitelům řešit přeshraniční spory s podnikateli z jiných zemí EU, Velké Británie, Norska a Islandu a podávají informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu. Rekordních 90 000 lidí se na ně obrátilo v prvním pololetí tohoto roku, v…

Jak se chovat udržitelně jako spotřebitel

Pro snížení své stopy na životním prostředí mohou spotřebitelé například nakupovat lokální potraviny, zboží objednané na internetu si vyzvedávat v prodejnách či výdejnách, při reklamaci volit spíše opravu než výměnu zboží, některé věci si raději půjčovat než kupovat a na cesty si vozit vlastní nákupní tašku, láhev i mýdlo. Ve svých tipech, jak se chovat udržitelně jako nakupující a cestující, to uvádí síť Evropských…