Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Vyplatí se komerční záruka?

Komerční neboli rozšířené záruky na jednotném trhu EU nemusejí být tím, čím se zdají. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) provedla 342 šetření v 25 zemích, prověřila 104 webových stránek, kontaktovala 127 obchodů a provedla internetový průzkum mezi 543 spotřebiteli se zkušeností s komerční zárukou. Výsledky ukázaly, že ne všechny jdou nad rámec zákonné záruky a že některé mají řadu omezení, například platí…

Zakoupeno v zahraničí, reklamováno doma

Mnozí našli pod stromečkem dárky zakoupené během adventu v sousedních zemích a začali je užívat. Co když se pokazí? Euro-záruka ze zákona neexistuje, někteří podnikatelé ale zboží zakoupené v jiné zemi Evropské unie umožňují reklamovat i v České republice. Ovšem to může mít svá úskalí. Záruku si nečekaně vyzkoušela česká spotřebitelka, které praskla po celé šířce podrážka u boty zakoupené v páru za 530 eur v Berlíně…

Nákup v zahraničí zvažujte také dle druhu zboží

Při hledání lepších cen zboží na jednotném trhu je vhodné dobře zvážit i řešení případných problémů následujících po samotném nákupu v jiné zemi EU. Někteří prodejci, především ze sousedních zemí, se totiž občas k podaným reklamacím staví neochotně – ačkoliv původně slibovali, že problémy přijedou řešit ke spotřebiteli domů do Česka. Tyto případy se často týkají například kuchyňských linek, sedacích souprav a…

Online seznamky – jak na to

Počet stížností na jednání internetových seznamek ze zemí EU v poslední době opět velmi vzrostl. Vedle zavádějících cen a neúplných služeb se uživatelé nejčastěji setkávají s takzvaným automatickým prodloužením smlouvy, a tedy s hrozbou výrazného prodražení využité služby. Jak se vyhnout nemilému překvapení? Nabídky na využití služeb online seznamek „na zkoušku“ jsou obyčejně inzerovány na krátkou…