Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Dobře si prohlédnout výrobek

Velmi hořká zkušenost české spotřebitelky s nákupem luxusní kabelky za 130 000 Kč v Paříži připomněla, jak je důležité při nákupu v kamenné prodejně dobře si kupovaný výrobek prohlédnout a nechat si ho zabalit před očima. Česká spotřebitelka si v Paříži vybrala vysněnou kabelku v přepočtu za zhruba 130 000 Kč. V značkové prodejně vše probíhalo profesionálně, ostatně jak očekávala – její…

ESC: Zvažte, koho požádáte o pomoc

V případě problémů se zahraničním podnikatelem spotřebitelé někdy využívají služeb českých právníků nebo společností, které se řešením takových sporů za provizi zabývají. To ale nemusí být vždy nejlepší volba, protože tyto subjekty často nemají s právem cizí země zkušenosti a nezřídka nemají ani detailní přehled o nástrojích, které tam lze k řešení sporu využít. Naopak síť Evropských spotřebitelských center díky…

Jasnější podmínky půjčení vozu

Nepřehlednosti podmínek při půjčování vozů by měl být konec. Alespoň u pěti největších společností v Evropě. Ty se na základě opatření Evropské komise a dozorových orgánů zemí EU zavázaly do konce roku 2015 výrazně zpřehlednit podmínky účtování pohonných hmot a pojištění a zajistit férovější přístup při řešení škod i větší transparentnost cen. Autopůjčovny se v podstatě rozhodly více sladit své stávající postupy pro…

Vyplatí se komerční záruka?

Komerční neboli rozšířené záruky na jednotném trhu EU nemusejí být tím, čím se zdají. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) provedla 342 šetření v 25 zemích, prověřila 104 webových stránek, kontaktovala 127 obchodů a provedla internetový průzkum mezi 543 spotřebiteli se zkušeností s komerční zárukou. Výsledky ukázaly, že ne všechny jdou nad rámec zákonné záruky a že některé mají řadu omezení, například platí…