Evropské spotřebitelské centrum

 - 

ESC: Zvažte, koho požádáte o pomoc

V případě problémů se zahraničním podnikatelem spotřebitelé někdy využívají služeb českých právníků nebo společností, které se řešením takových sporů za provizi zabývají. To ale nemusí být vždy nejlepší volba, protože tyto subjekty často nemají s právem cizí země zkušenosti a nezřídka nemají ani detailní přehled o nástrojích, které tam lze k řešení sporu využít. Naopak síť Evropských spotřebitelských center díky…

Jasnější podmínky půjčení vozu

Nepřehlednosti podmínek při půjčování vozů by měl být konec. Alespoň u pěti největších společností v Evropě. Ty se na základě opatření Evropské komise a dozorových orgánů zemí EU zavázaly do konce roku 2015 výrazně zpřehlednit podmínky účtování pohonných hmot a pojištění a zajistit férovější přístup při řešení škod i větší transparentnost cen. Autopůjčovny se v podstatě rozhodly více sladit své stávající postupy pro…

Vyplatí se komerční záruka?

Komerční neboli rozšířené záruky na jednotném trhu EU nemusejí být tím, čím se zdají. Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) provedla 342 šetření v 25 zemích, prověřila 104 webových stránek, kontaktovala 127 obchodů a provedla internetový průzkum mezi 543 spotřebiteli se zkušeností s komerční zárukou. Výsledky ukázaly, že ne všechny jdou nad rámec zákonné záruky a že některé mají řadu omezení, například platí…

Nástrahy online nákupu mimo EU

Evropskému spotřebitelskému centru se stále častěji ozývají lidé, kteří se na základě webové prezentace e-shopu domnívali, že nakupují online z Německa či Velké Británie, zboží jim však přišlo z Číny. Navíc bylo mnohdy padělané či jinak nekvalitní. Jak poznat, s kým ve skutečnosti uzavírám smlouvu a v čem se liší nákupy z tzv. třetích zemí a ze zemí Evropské unie? Nákupy online jsou moderním trendem a mají své…