Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Nákup v zahraničí zvažujte také dle druhu zboží

Při hledání lepších cen zboží na jednotném trhu je vhodné dobře zvážit i řešení případných problémů následujících po samotném nákupu v jiné zemi EU. Někteří prodejci, především ze sousedních zemí, se totiž občas k podaným reklamacím staví neochotně – ačkoliv původně slibovali, že problémy přijedou řešit ke spotřebiteli domů do Česka. Tyto případy se často týkají například kuchyňských linek, sedacích souprav a…

Online seznamky – jak na to

Počet stížností na jednání internetových seznamek ze zemí EU v poslední době opět velmi vzrostl. Vedle zavádějících cen a neúplných služeb se uživatelé nejčastěji setkávají s takzvaným automatickým prodloužením smlouvy, a tedy s hrozbou výrazného prodražení využité služby. Jak se vyhnout nemilému překvapení? Nabídky na využití služeb online seznamek „na zkoušku“ jsou obyčejně inzerovány na krátkou…

Zájezdy a ubytování – vaše práva

Po Vánocích nastal definitivně čas myslet na příjemné chvíle nového roku – zimní a letní dovolenou. Jak spolehlivé je využít služeb zahraničních společností, jakým právem se řídí smlouva o zájezdu či o ubytování, jak se bránit v případě nedostatků v místě pobytu i jaké mohou být storno poplatky při zrušení již rezervovaného pobytu, to jsou některá z témat nové brožurky Evropského spotřebitelského centra. Vychází z…

Nepovedená oprava auta

Porucha vlastního auta na dovolené v zahraničí je noční můrou každého řidiče. Řešení nabízí většinou návštěva nejbližšího servisu, o jehož kvalitě člověk nemá potuchy. Když mechanici něco pokazí, může jít v první řadě o život a v druhé o peníze při pozdější reklamaci. Pokud se člověku v zahraničí porouchá vůz, musí věc řešit okamžitě, aby mohl pokračovat v cestě. Ale co si…