Podvodníci jednou za čas přijdou s něčím novým. Nejdřív se soustředili na prodej elektroniky na dálku, později začali takto nabízet i domácí mažlíčky. Tentokrát nalíčili pasti s ubytovacími službami. Před těmito rozšiřujícími se praktikami chceme spotřebitele varovat, jsou totiž velmi sofistikované a těžko odhalitelné. Představte si tuto běžnou situaci: vybíráte si z internetových nabídek…
Lidé nečtou smlouvy a zdráhají se hájit svá práva. Kampaně Evropské komise to mají změnit Češi jsou otevření úvěrům. Přestože ale na dluh žijí stále častěji, nejsou podle průzkumu, který si nechala vypracovat Evropská komise (EK), o svých právech souvisejících se spotřebitelskými půjčkami nebo se zakoupeným zbožím dostatečně informováni. Ba co víc, o některých náležitostech nemají přehled ani sami obchodníci. Komise…
V diskusi nad nedostatky nového občanského zákoníku se objevuje i téma přechodu rizika vzniku náhodné škody na zboží dodávaném spotřebiteli při zásilkovém prodeji s využitím dopravce. Kdo má odpovídat za náhodné poškození, zničení nebo i ztrátu věci objednané po internetu, z katalogu nebo po telefonu na cestě od prodávajícího ke spotřebiteli? Celý příspěvek Mgr. Kláry Balabánové (Evropské…
Tuto zimu se lidé obraceli na ESC mimo jiné kvůli sporům o výši storno poplatků za zrušené ubytování v hotelu či penzionu především v Alpách. Částka, kterou měli zaplatit, jim přišla vysoká, protože se téměř rovnala ceně pobytu. Je ale třeba si uvědomit, že smlouvy se mají dodržovat, a pokud je nedodržíme, musíme nést následky. Storno poplatky jsou oprávněné, otázkou však je, v jaké výši. Při…