Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Evropská centra pomohla loni 72 000 spotřebitelů

Pomoc při řešení problému s prodejcem z jiné země EU hledá stále více lidí. Unijní síť Evropských spotřebitelských center (ESC) loni zaznamenala přes 72 000 kontaktů se spotřebiteli. Samotná česká pobočka uvádí meziroční 10% nárůst počtu řešených případů. Komu nepřišlo zboží objednané z jiné země EU nebo komu zahraniční obchodník odmítá uznat reklamaci, může se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum a to mu může…

Na veletrhu cestovního ruchu v Brně má ESC svůj stánek

Návštěvníci veletrhu cestovního ruchu GO na brněnském výstavišti se mohou od 16. do 19. ledna bezplatně informovat o svých právech při cestování za hranice ČR a možnostech řešení případných problémů s poskytovateli služeb v cestovním ruchu a obchodníky z jiných zemí EU. Evropské spotřebitelské centrum poradí a může případně i přímo pomoci řešit přeshraniční spory s leteckými společnostmi, tedy při vymáhání…

Zrušení letu může přinést až 600 eur

(Brno, 11. prosince 2013) O svých právech při zpoždění nebo zrušení letu se dnes dovídali cestující na brněnském letišti. Náhrada škody může být v takových případech 250 až 600 eur, v případě poškození či ztráty zavazadel pak až 33.000 Kč. Evropské spotřebitelské centrum informovalo také o tom, že bezplatně pomáhá řešit spory s leteckými dopravci z jiných zemí Evropské unie. Kromě pasažérů se i někteří obyvatelé…

Online nákupy v EU – znáte svá práva?

Předvánoční nákupy se nezadržitelně blíží a spotřebitelé se víc než kdy jindy začínají ohlížet po výhodných nabídkách koupě zboží na internetu. Obchodníci zase hledají nové trhy v jiných zemích, a tak se někteří zaměřují i na Českou republiku. Je nakupování v evropských e-shopech rizikové? A co dělat v případě reklamace? Mnozí čeští spotřebitelé stále trpí pocitem, že jejich práva při nákupu v jiných zemích EU jsou…