Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Lufthansa se musí postarat o statisíce cestujících

Téměř půl milionu cestujících zasáhne třídenní stávka pilotů Lufthansy, která začala právě dnes. Jde o jednu z největších stávek v historii této německé společnosti a dopravce má povinnost se o své klienty v takové situaci bezplatně postarat. „Musí jim poskytnout občerstvení po dobu odpovídající čekací době na náhradní let a v případě potřeby i ubytování. Lidé mohou také odstoupit od smlouvy a požádat o vrácení…

DTest a ESC: Zpětná platba pomáhá řešit potíže při online nákupech

Platíte-li při nákupu přes internet platební kartou a obchodník vám nedodá objednané zboží či službu, můžete využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Nová zpráva sítě Evropských spotřebitelských center (ESC) popisuje, jak se lze účinně bránit neférovým obchodníkům, když v Evropě spotřebitel nakupuje online a platí kartou. „Průzkum ukázal, že ve většině…

Online nákupy v EU – znáte svá práva?

Předvánoční nákupy se nezadržitelně blíží a spotřebitelé se víc než kdy jindy začínají ohlížet po výhodných nabídkách koupě zboží na internetu. Obchodníci zase hledají nové trhy v jiných zemích, a tak se někteří zaměřují i na Českou republiku. Je nakupování v evropských e-shopech rizikové? A co dělat v případě reklamace? Mnozí čeští spotřebitelé stále trpí pocitem, že jejich práva při nákupu v jiných zemích EU jsou…

Aplikace ECC-Net: Travel - titulní strana

Reklamaci teď zvládnete v 25 jazycích

Na dovolené v zahraničí se často stává, že spotřebitel vyřizuje reklamaci služeb nebo zboží rukama nohama, protože místní jazyk neovládá. Rychlou pomoc pro tyto situace nabízí nová mobilní aplikace sítě Evropských spotřebitelských center „ECC-Net Travel“, která uživateli okamžitě sdělí jeho práva týkající se nejčastěji řešených problémů a pro různé situace přidá i konkrétní věty ve 23 jazycích EU, norštině a…