Věra Jourová je první eurokomisařkou, která pracovně navštívila českou pobočku sítě Evropských spotřebitelských center (ESC). Témata dnešního jednání s Mojmírem Bezecným, ústředním ředitelem České obchodní inspekce, při níž ESC ČR působí, a ředitelem centra Tomášem Večlem se týkala přeshraniční spolupráce při ochraně práv spotřebitelů na jednotném trhu. Práva spotřebitelů na jednotném trhu jsou jednou z priorit…
Více než 650 000 kontaktů se spotřebiteli zaznamenala síť Evropských spotřebitelských center během deseti let své existence. Jejích 30 poboček bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu. Počet řešených stížností a žádostí o informace rok od roku roste, nejčastěji se týkají letecké dopravy a nákupů přes internet. Smírného mimosoudního řešení je dosaženo u více než dvou…
Kdo si chce na dovolené v Evropě umět poradit v každé situaci, měl by si do svého mobilního zařízení bezplatně stáhnout aplikaci „ECC-Net: Travel“. Obsahuje nejen podrobné informace o právech spotřebitelů v osmi různých oblastech a v častých situacích, jako je zpoždění letadla či trajektu nebo problémy s ubytováním, ale nabízí i konkrétní fráze, jak se o svá práva přihlásit v mateřštině obchodníka, a to v 25…
Letíte na dovolenou a vaše zavazadlo nedorazilo? Pak máte právo na náhradu škody až do výše 35 000 Kč. Musíte ale letecké společnosti škodu prokázat, a to nejlépe účtenkami od věcí, které si v cíli cesty potřebujete zakoupit. Nejen to se lidé dovídali ve čtvrtek 26. června na Letišti Václava Havla Praha při Dni práv cestujících v letecké dopravě.