Někteří čeští spotřebitelé se obávají ztráty peněz při nákupu online ze zahraničí. Podle Evropského spotřebitelského centra je nejvhodnější platit kartou nebo přes elektronickou peněženku, protože tak je spotřebitel nejlépe ochráněn. „Zásadní je pokud možno neplatit bankovním převodem. Pokud zboží není doručeno, nebo se spotřebitel stane obětí internetového podvodníka, tak po odeslání už není moc šancí, jak…
Někteří lidé zažívají v týdnu před Vánoci frustraci, když jim dosud nepřišly dárky objednané a zaplacené přes internet. Obzvlášť, když prodejci nereagují ani na žádosti o vrácení peněz. Pokud ovšem spotřebitelé platili kartou, mohou své peníze dostat zpět díky nástroji zvanému chargeback. Evropské spotřebitelské centrum při ČOI radí obrátit se na banku, která kartu vydala. „Poskytovatelé platebních karet nabízejí…
Mnozí Češi se chystají na adventní trhy ve Vídni, Drážďanech a jiných místech sousedních zemí. Jaké problémy provázejí stánkový prodej v Německu, Rakousku, Polsku či na Slovenku a jaké triky používají tamní prodejci i kapesní zloději, informuje síť Evropských spotřebitelských center. Prodejci na adventních trzích používají různé taktiky a triky. „V Německu se stává, že prodejce získá pozornost hloučku lidí a…
Kdo má problém s podnikatelem z jiné země EU, obrací se na Evropské spotřebitelské centrum ČR. To loni zaznamenalo 1117 spotřebitelských kontaktů, tedy o 10 % víc než v roce předchozím. Nejčastěji jde o spory s leteckými dopravci a internetovými obchody, stále častěji pak i s ubytovateli a online seznamkami. Centrum o tom informuje u příležitosti dnešního Světového dne spotřebitelů. Počet případů roste tímto tempem…