Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Nepřišly dárky zaplacené online? Peníze lze získat zpět

Někteří lidé zažívají v týdnu před Vánoci frustraci, když jim dosud nepřišly dárky objednané a zaplacené přes internet. Obzvlášť, když prodejci nereagují ani na žádosti o vrácení peněz. Pokud ovšem spotřebitelé platili kartou, mohou své peníze dostat zpět díky nástroji zvanému chargeback. Evropské spotřebitelské centrum při ČOI radí obrátit se na banku, která kartu vydala. „Poskytovatelé platebních karet nabízejí…

Na co dát pozor při adventních trzích v sousedních zemích

Mnozí Češi se chystají na adventní trhy ve Vídni, Drážďanech a jiných místech sousedních zemí. Jaké problémy provázejí stánkový prodej v Německu, Rakousku, Polsku či na Slovenku a jaké triky používají tamní prodejci i kapesní zloději, informuje síť Evropských spotřebitelských center. Prodejci na adventních trzích používají různé taktiky a triky. „V Německu se stává, že prodejce získá pozornost hloučku lidí a…

Den spotřebitelů: Roste počet lidí hledajících pomoc u ESC

Kdo má problém s podnikatelem z jiné země EU, obrací se na Evropské spotřebitelské centrum ČR. To loni zaznamenalo 1117 spotřebitelských kontaktů, tedy o 10 % víc než v roce předchozím. Nejčastěji jde o spory s leteckými dopravci a internetovými obchody, stále častěji pak i s ubytovateli a online seznamkami. Centrum o tom informuje u příležitosti dnešního Světového dne spotřebitelů. Počet případů roste tímto tempem…

Důrazné varování: Prověřujte si kontakty na online prodejce

Mnoho spotřebitelů stále přichází o své peníze proto, že nakupují v e-shopech, které neuvádějí žádné kontaktní údaje ani podmínky nákupu. Přitom jde o základní znak podvodu nebo neférových obchodníků, kteří zaplacené zboží buď nepošlou vůbec, nebo v nízké kvalitě. Při Dni bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 7. února, Evropské spotřebitelské centrum varuje: kdo nenabízí existující kontaktní adresu, není…