Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Centrum pomáhá stále většímu počtu spotřebitelů

Počet konkrétních sporů, které lidem bezplatně pomáhalo řešit Evropské spotřebitelské centrum ČR (ESC), významně vzrostl. V roce 2015 šlo o více než 600 přeshraničních sporů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu. V nich se spotřebitelům dostalo přímé asistence nebo poradenství při jejich řešení. Zbytek z 1113 kontaktů se spotřebiteli tvořily žádosti o informace o právech spotřebitelů na jednotném trhu.…

ESC: Sedm tipů, jak se nenechat ošidit na dovolené

Na dovolené mnozí lidé ztrácí pozornost a jsou náchylnější k tomu nechat se ošidit prodejci zboží nebo poskytovateli služeb. Evropské spotřebitelské centrum nabízí sedm tipů, na co rozhodně myslet a jak se nenechat napálit především při cestách po Evropě. Ubytování Přijedete do hotelu nebo penzionu a nechtějí vám dát pokoj, který jste si objednali? Je menší nebo s jiným než avizovaným výhledem? Požadujte stejný typ…

Pozor na vysoké storno poplatky při zrušení ubytování či zájezdu

Při hledání dovolené na poslední chvíli by si především uživatelé internetu měli dát pozor, aby se neunáhlili a neobjednali si zájezd nebo ubytování, které by pak chtěli z jakéhokoli důvodu zrušit. U těchto služeb totiž neexistuje právo na odstoupení od smlouvy a především poskytovatelé z jiných zemí EU mohou požadovat vysoké storno poplatky. Ty mohou dosahovat až 100 %. Lidé si někdy neuvědomují, že při surfování…

Jak platit za vánoční dárky online bezpečně

Někteří čeští spotřebitelé se obávají ztráty peněz při nákupu online ze zahraničí. Podle Evropského spotřebitelského centra je nejvhodnější platit kartou nebo přes elektronickou peněženku, protože tak je spotřebitel nejlépe ochráněn. „Zásadní je pokud možno neplatit bankovním převodem. Pokud zboží není doručeno, nebo se spotřebitel stane obětí internetového podvodníka, tak po odeslání už není moc šancí, jak…