Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Jak pomáhá ESC v době koronavirové krize

Síť 30 Evropských spotřebitelských center (ESC) poskytuje spotřebitelům poradenství o jejich právech při přeshraničním nakupování na jednotném evropském trhu. S vypuknutím koronavirové krize zájem spotřebitelů o asistenci sítě ESC narůstá o desítky procent. I v těchto těžkých časech je zhruba 200 právníků a právních poradců sítě ESC v celé Evropě připraveno pomáhat spotřebitelům bezplatně řešit přeshraniční spory s…

Prodejci náhradních autodílů a ojetých vozů

Čeští spotřebitelé hojně využívají jednotného trhu k nákupu náhradních dílů pro své automobily a k nákupu ojetých vozidel. Je přitom potřeba dbát zvýšené opatrnosti a snažit se o prodejcích najít co nejvíc informací ještě před nákupem. Jen tak lze v maximální možné míře předejít problémům s doručením zaplaceného zboží nebo s jeho případnou nízkou kvalitou. V praxi Evropského spotřebitelského centra se objevila řada…

Češi versus svět dovolených

Na léto je radno se s rozmyslem vybavit sadou užitečných informací pro případy, kdy jdou při dovolené věci jinak, než by měly. Jak postupovat při potížích na letišti, v autopůjčovně, hotelu a také při samotném objednání zájezdu či ubytování, prozradí následující praktické rady. Problém na letišti Postup při zrušení nebo významném zpoždění letu: dopravce je povinen vás informovat o vašich právech, v případě zrušení…

Kdo zodpovídá za váš zájezd

Řada českých spotřebitelů objednává zájezdy u českých společností, protože věří, že pokud nastane nějaký problém, bude možné díky znalosti jazyka a práva i zeměpisné blízkosti vše snadno vyřešit. I tady je ale potřeba zvažovat. Cestovní agentura totiž není cestovní kancelář a za zájezdy pořádané jinými, mnohdy zahraničními subjekty, zpravidla nenese odpovědnost. Vystupuje jen jako zprostředkovatel.  Evropské…