Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Víc práv pro cestující v letecké dopravě – podle návrhu Komise

Evropská komise dnes oznámila soubor opatření, jejichž účelem je zajistit cestujícím v letecké dopravě v případě zdržení na letišti nová a lepší práva na informace, péči a přesměrování. Zároveň budou zavedeny lepší postupy pro vyřizování stížností a opatření v oblasti prosazování, aby cestující mohli skutečně získat práva, na která mají nárok. Návrh nyní na evropské úrovni čeká dlouhý legislativní proces. Návrh…

Víte, co je známka důvěry, neboli trustmark? Odpovězte v našem průzkumu

Vaše odpovědi na několik otázek mohou pomoci kvalitnějším výsledkům průzkumu, který nyní provádí síť Evropských spotřebitelských center mezi uživateli internetu po celé Evropě. Průzkum se týká povědomí o známkách důvěry pro internetové obchody a zúčastnit se ho můžete zde. Za Vaše přispění budeme velmi vděční.

Rozsudek SDEU: při zpoždění letu o 3 hodiny máte nárok na náhradu škody

Při zpoždění letu o 3 nebo více hodin na příletu má cestující právo na paušální náhradu škody ve výši 250 až 600 eur ze strany letecké společnosti. Tak rozhodl v říjnu Soudní dvůr Evropské unie, a potvrdil tak svůj výklad unijního práva z roku 2009 v případu Sturgeon. Toto pravidlo se vztahuje na aerolinie se sídlem v EU a na lety mimoevropských dopravců operované z letišť na území Unie. V tiskové zprávě Soudního…

Při stávce zaměstnanců se aerolinie musejí o pasažéry postarat

Dnes je kvůli stávce zaměstnanců letecké společnosti Lufthansa zrušeno zhruba 1700 letů. Dopravce má v takové situaci povinnost se o cestující bezplatně postarat. „Musí jim poskytnout péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR, které se zabývá právy spotřebitelů na evropském trhu. Toto právo cestujících je stanoveno evropským nařízením 261…