V nedávné době zaznamenalo ESC nárůst případů souvisejících s placenými internetovými seznamkami. Jedním z nich byl i případ pana Karla, kterého členstvím na seznamce obdaroval kamarád. Ačkoli se 149 Kč zdálo z počátku jako výhodná investice, opak byl pravdou a kamarádovi pana Karla se po půl roce strhlo z karty dalších 2500 Kč.
Jsou platby na internetu bezpečné? Jaká je záruční doba při nákupu na e-shopu z jiné země EU? Kolik dní mám na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankce? Kdo hradí poštovné při odstoupení od smlouvy nebo při reklamaci zboží? Stačí reklamované zboží poslat poštou? Jaká jsou moje práva při nákupu na aukčních serverech?
Další a další lidé se nechávají nachytat a platí předem tisíce eur za zboží, které si objednali online ze zahraničí, ale které nikdy nedostanou. Při nákupu na internetu se totiž stávají oběťmi podvodů, když si chtějí za výhodnou cenu pořídit automobil, notebook, mobil nebo třeba traktor. Evropské spotřebitelské centrum nabízí několik rad, jak jednoduše prověřit prodejce, od něhož chce spotřebitel nakupovat. Riziko…
Pokud jste zakoupili výrobek přes internet, máte ze zákona právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankcí, a to do 14 dnů od obdržení výrobku. Platí to zpravidla i pro nákup v jiných zemích EU, Norsku či na Islandu.
Internetové seznamky - jak omezit rizika při online hledání partnera či partnerky? Evropské spotřebitelské centrum se setkává se stále narůstajícím počtem stížností týkajících se takových webových stránek.
Velmi nízká cena Vás zláká k bleskové koupi elektroniky nebo užitečné služby přes internet, ale obchodník Vaši objednávku zruší a tvrdí, že jde o chybu v ceně. Jak je to v tomto případě s Vaším nárokem na dodání zboží či poskytnutí služby?