Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Na co dát pozor při adventních trzích v sousedních zemích

Mnozí Češi se chystají na adventní trhy ve Vídni, Drážďanech a jiných místech sousedních zemí. Jaké problémy provázejí stánkový prodej v Německu, Rakousku, Polsku či na Slovenku a jaké triky používají tamní prodejci i kapesní zloději, informuje síť Evropských spotřebitelských center. Prodejci na adventních trzích používají různé taktiky a triky. „V Německu se stává, že prodejce získá pozornost hloučku lidí a…

Den spotřebitelů: Roste počet lidí hledajících pomoc u ESC

Kdo má problém s podnikatelem z jiné země EU, obrací se na Evropské spotřebitelské centrum ČR. To loni zaznamenalo 1117 spotřebitelských kontaktů, tedy o 10 % víc než v roce předchozím. Nejčastěji jde o spory s leteckými dopravci a internetovými obchody, stále častěji pak i s ubytovateli a online seznamkami. Centrum o tom informuje u příležitosti dnešního Světového dne spotřebitelů. Počet případů roste tímto tempem…

Důrazné varování: Prověřujte si kontakty na online prodejce

Mnoho spotřebitelů stále přichází o své peníze proto, že nakupují v e-shopech, které neuvádějí žádné kontaktní údaje ani podmínky nákupu. Přitom jde o základní znak podvodu nebo neférových obchodníků, kteří zaplacené zboží buď nepošlou vůbec, nebo v nízké kvalitě. Při Dni bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 7. února, Evropské spotřebitelské centrum varuje: kdo nenabízí existující kontaktní adresu, není…

ESC: Roste poměr problémů při nákupech online

Člověka jistě rozezlí nedoručení zboží při nákupu přes internet, nevyřízená reklamace, potíže s odstoupením od smlouvy bez udání důvodu nebo doručení jiného či vadného zboží. Právě to jsou časté problémy, které pomáhá řešit síť Evropských spotřebitelských center, a to v případech, kdy je obchodník z jiné země EU. A poměr problémů v rámci elektronického nakupování vůči problémům s nákupy uskutečněnými v kamenných…