Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Náhrada škody za problémy se zavazadly

Turistická sezona pokračuje, lidé si na dovolenou balí kufry i v podzimních měsících. Jenže co dělat, když je zavazadlo při letu poškozeno, zpožděno nebo se ztratí? Jak vysokou náhradu škody lze požadovat a v jakých lhůtách? Pokud se po příletu vaše zavazadlo neobjevilo na pásu, bylo poškozeno nebo se z něj něco ztratilo, můžete požadovat náhradu škody ve výši až zhruba 33 000 Kč. Vhodné je ještě na letišti požádat…

Problém s obchodníkem v Chorvatsku? Pomůžeme vám

Dobrá zpráva pro zhruba milion českých turistů, kteří míří na dovolenou do Chorvatska. Pokud budou mít nějaký spor s tamním prodejcem zboží nebo poskytovatelem služeb, bezplatně jim pomůže síť Evropských spotřebitelských center, jejíž nová pobočka se otevřela v Záhřebu 1. července, tedy v den vstupu Chorvatska do EU. „Pokud mají čeští spotřebitelé problém, který s chorvatským obchodníkem…

Na seznamkách buďte opatrní

Evropské spotřebitelské centrum se setkává se stále narůstajícím počtem stížností týkajících se seznamek, tedy webových stránek, které nabízejí pomoc při hledání partnera či partnerky. Někteří uživatelé jsou nepozorní a dostávají se do problémů, ze kterých nevede snadná cesta ven. Pokus o seznámení přes internet se někdy neobejde bez rizika, zvláště pokud se spotřebitel nechá zlákat nabídkou neseriózního…

Český e-shop v rukou zahraničního podnikatele

Při internetovém nákupu ze zahraničí můžete někdy ušetřit nemalou finanční částku. Je však dobré počítat i s některými riziky, aby váš první přeshraniční nákup neskončil zklamáním. Mnoho uživatelů internetu si například stále neuvědomuje, že za českou internetovou stránkou může stát subjekt třeba z druhého konce světa. Na Evropské spotřebitelské centrum se stále častěji obracejí spotřebitelé, kteří až při vzniku…