První pomoc v případech, jako je zpožděný nebo zrušený let a problémy se zavazadlem, nabízí „Letecký kalkulátor vašich práv“. Když nastane taková situace, může být těžké se přímo na letišti zorientovat a vědět, co dělat a na co máte právo. Tento online nástroj umoží se v nastalé situaci rychle zorientovat a dovědět se, jaká máte práva a jaké jsou povinnosti leteckých společností vůči vám. Vyvinula ho…
Zrušený nebo zpožděný let? Nepustili Vás do letadla? Na co máte právo? Máte právo na odškodnění?
Jak podat stížnost letecké společnosti ohledně odepření nástupu na palubu, zrušení letu či významného zpoždění letu? Pak je vhodné použít přiložený formulář. (Formulář nelze použít k reklamaci ztráty, zpoždění či poškození zavazadla.)
Miliony lidí v Evropě se v roce 2010 ptaly, jaká jsou jejich práva v letecké dopravě poté, co byly vinou zásahu tzv. vyšší moci, tedy kvůli sopečnému prachu či různým stávkám, zrušeny či zpožděny jejich lety. Evropské spotřebitelské centrum ČR zpřístupňuje oficiální soubor odpovědí Evropské komise na nejčastější otázky, týkající se práv cestujících v daných výjimečných situacích. Zmíněný soubor odpovědí je k…
Právní předpisy upravující práva cestujících v letecké dopravě.
Zatímco většina poplatků je zahrnuta v ceně letenky, jiné poplatky se mohou objevit v průběhu rezervace a odbavení. Navštivte proto internetovou stranu britského úřadu pro civilní letectví (Civil Aviation Authority - CAA), která se věnuje porovnání cen letenek a poplatků.
Při zpoždění vlaku nebo zrušení spoje mají cestující v Evropské unii svá práva. Za jakých podmínek je mohou využít, kdy mohou dostat občerstvení, ubytování v hotelu nebo náhradu škody, se dočtete v tomto článku, který uvádí i některá práva při cestování po českých železničních tratích.
Pokud se dálkový autobus významně zpozdil nebo nepřijel vůbec, nově mají cestující právo na péči ze strany dopravce a případně i na odškodnění. 1. března vstoupilo v účinnost evropské nařízení, které se týká práv cestujících v autobusové dopravě a které doplňuje sadu předpisů pro všechny hlavní druhy dopravy v rámci Evropské unie.
Krach leteckého dopravce. Neúspěšná rezervace. Ztráta cenných věcí ze zavazadla. Náhrada škody za let, o jehož zrušení nebyli cestující zpraveni.