Evropské spotřebitelské centrum

Časté případy

Krach leteckého dopravce. Neúspěšná rezervace. Ztráta cenných věcí ze zavazadla. Náhrada škody za let, o jehož zrušení nebyli cestující zpraveni.

Krach leteckého dopravce

Český spotřebitel si objednal zájezd u maďarské cestovní kanceláře. Jenže letecký dopravce operující v zájezdu objednané lety zkrachoval a cestovní kancelář v nejisté finanční situaci nabídla přesměrování letu za příplatek 720 eur, nebo vrácení pouze částky zaplacené za ubytování. To bylo pro spotřebitele nepřijatelné a požadoval zpět všechny zaplacené peníze. Situace byla komplikovaná, protože cestovní kancelář byla dceřinou společností zkrachovalého dopravce, ale síť ESC nakonec vyjednala se společností plnou refundaci ceny zájezdu.

Neúspěšná rezervace

Česká spotřebitelka si chtěla rezervovat zpáteční letenku do Londýna na internetové stránce maďarského leteckého dopravce. Poté, co poskytla všechny informace, včetně údajů své kreditní karty, ale předtím, než zkontrolovala a potvrdila rezervaci, internetová stránka spadla. Spotřebitelka stránku obnovila a rezervace byla potvrzena. Jenže rezervace zpátečního letu byla nikoli na 9. květen, ale na 8. květen. Spotřebitelka ihned zavolala na zákaznickou linku, kde jí poradili, aby poslala elektronickou stížnost, což udělala, a další den si rezervovala jednosměrný let na 9. květen za 30 liber. Dopravce na její stížnost nereagoval. Síť ESC ho kontaktovala a dosáhla vrácení uplatňovaných 30 liber.

 Kontext: