Evropské spotřebitelské centrum

Insolvence aerolinií Germania

Jak jsme uvedli v předchozí zprávě, cestující, kteří si zakoupili letenky jako součást zájezdu, nechť se obrátí na jeho pořadatele a požadují přesměrování na náhradní let(y). Takovou možnost přesměrování nemají ti, kteří si letenky zakoupili přímo od letecké společnosti Germania. Těm doporučujeme obrátit se na jejich banku s žádostí o provedení chargebacku, kdy jejich banka může obrazně řečeno stáhnout peníze od banky podnikatele i v případě insolvence, pokud k tomu banka podnikatele svolí. Banky nejsou povinny činit tak ze zákona, ale mnohé tak činí pro své klienty dobrovolně.

Pokud tento způsob nepomůže k vrácení peněz, mohou se lidé se svojí pohledávkou přihlásit do insolvenčního řízení, až bude určen řádný insolvenční správce. Upozorňujeme však, že míra uspokojení pohledávek zákazníků bývá v podobných případech nízká. Činností předběžného správce byl pověřen Rüdiger Wienberg. Více informací na https://www.hww.eu/germania/.