Jak se má letecká společnost bezplatně postarat o cestující v případě zrušení nebo zpoždění letu a jakou náhradu škody mohou lidé žádat, v úterý 25. června od 9 do 16 hodin na Letišti Václava Havla Praha radí pracovníci sítě Evropských spotřebitelských center (ESC). Již tradiční Den práv cestujících v letecké dopravě se tento týden uskuteční na více než 20 letištích Evropy, např. ve Vídni, Římě a Varšavě.
V odletové hale Terminálu 2 se u stánku ESC cestující dovědí také to, jak požadovat náhradu škody za poškozené, zpožděné či ztracené zavazadlo. A pokud už nějaký konkrétní problém mají, dovědí se, kam se obrátit se žádostí o pomoc.
Pořádající Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci pomáhá každý rok bezplatně řešit desetitisíce sporů pasažérů s dopravci z jiných zemí EU, Norska či Islandu. Ve sporech s českými společnostmi poradí sdružení spotřebitelů Test.