Evropské spotřebitelské centrum

Časté případy – zájezdy

Náhrada za nekvalitní služby na zájezdu. Kráděž v hotelu.

Náhrada za nekvalitní služby

Dva čeští spotřebitelé si zakoupili zájezd do Gabonu od nizozemské cestovní kanceláře. Během zájezdu se objevilo několik problémů, např. „soukromá loď“ pro přepravu v rámci cesty byla ve skutecnosti bežná zásobovací loď, sdílená s dalšími lidmi, byly potíže s ubytováním a safari – vrchol zájezdu – trvalo pouhé dvě hodiny. Cestovní kancelář neodpovídala na žádosti klientů o vrácení části peněz, ale poté, co se do případu zapojila síť Evropských spotřebitelských center, nabídla kompenzaci ve výši 1.385 eur.

Kráděž v hotelu

Česká spotřebitelka si uschovala cenné věci a hotovost v trezoru španělského hotelu. Poté, co trezor vykradli zloději, byla ujištěna, že dostane zpět hodnotu uložených věcí a peněz ve výši 1350 eur (34.000 Kč). Jenže i přes sliby a další ujišťování dlouhé měsíce jen čekala. Obrátila se tedy na síť ESC a díky jejímu zásahu se po 14 měsících od návratu z dovolené dočkala zaslání celé částky.