Statistika spotřebitelských kontaktů sítě ESC za rok 2012 má 72.000 záznamů. Jde o další nárůst počtu poskytnutých informací a případů řešených přeshraničně jménem evropských spotřebitelů.
Z více než 32.000 případů, v nichž síť ESC přímo asistovala, se kolem 60 % týkalo nákupů přes internet. Co se týká oblasti stížností, pak je číslem jedna doprava, které se týkala třetina všech řešených případů.
Úspěšnost při hledání smírného mimosoudního řešení sporu byla 45 %. Dalších 13 % případů bylo postoupeno k řešení dalším institucím (do systému mimosoudního řešení sporů ADR, dozorovým orgánům, soudům). V „jednoduchých“ sporech poskytovala centra spotřebitelům rady, jak mohou vymáhat svá práva sami ještě předtím, než by byla případně potřeba pomoc sítě ESC.
Výroční zpráva nabízí přehled dalších aktivit členů sítě ESC v roce 2012 a uvádí také některé příklady úspěšně řešených problémů.
Více o 29členné síti ESC, financované Evropskou komisí a zúčastněnými státy, si můžete přečíst na tomto webu Evropského spotřebitelského centra ČR zde a na společném webu sítě ESC zde: http://ec.europa.eu/ecc-net