Evropské spotřebitelské centrum

Lyžaři mohou porovnat ceny 400 ski areálů v Evropě

Porovnání cen a služeb téměř 400 lyžařských středisek z 26 zemí Evropy pro zimní sezonu 2012/2013 přináší průzkum provedený sítí Evropských spotřebitelských center (ESC). Rozsáhlá zpráva se zaměřuje na sjezdové, běžecké i kryté areály, uvádí ceny denních i vícedenních skipasů, délky tratí, vybavení jednotlivých středisek a upozorňuje rovněž na přednosti českých areálů, které patří k nejlevnějším v Evropě.

Zpráva o právech cestujících v letecké dopravě v roce 2011

Na fakta, týkající se práv vysokého počtu pasažérů v celé Evropě, poukazuje čerstvě vydaná Zpráva sítě ESC o právech cestujících v letecké dopravě pro rok 2010 (pouze v angličtině). Zaměřuje se především na následky sopečné krize, při níž se loni v dubnu statisíce frustrovaných a nespokojených lidí obracely se stížnostmi na mnohé aerolinie a cestovní kanceláře kvůli způsobu, jakým (ne)řešily jejich zoufalou situaci.

Zpráva sítě ESC: Mimosoudní řešení sporů (ADR) v letecké dopravě

Existence dobře fungujícího systému ADR, tedy mimosoudního řešení sporů mezi leteckými dopravci a cestujícími, je klíčové pro dosažení vysokého počtu oboustranně uspokojivých řešení problémů v oblasti práv cestujících v letecké dopravě. Tato zpráva sítě ESC nabízí přehled současných systémů ADR v dané oblasti a možných doporučení. Zpráva je dostupná v angličtině.

Zpráva o chargebacku, tedy zpětné platbě, v EU

Chargeback, tedy zpětná platba, je způsob, jak lze získat peníze zpět, když obchodník nejedná v souladu s Vašimi právy. Shrnutí zprávy sítě ESC o tomto užitečném mezibankovním nástroji najdete v článku ESC ČR pro časopis dTest zde.