Evropské spotřebitelské centrum

Spanair: Všechny lety zrušeny. Co dál?

Letecká společnost Spanair, člen sdružení dopravců Star Alliance, upozornila 28. ledna 2012, že všechny její lety byly zrušeny. V pondělí 30. ledna pak podala návrh na vyhlášení konkurzu. Síť ESC od té doby informuje spotřebitele o stávající situaci a dalším postupu v případě, že máte zakoupené letenky od této společnosti.


Nejnovější informace

Webová stránka letecké společnosti s elektronickým formulářem, jehož prostřednictvím lze přihlásit pohledávku, je již dostupná.

Cestující, kteří měli letět mezi 27. Lednem a 9. Únorem 2012 (včetně obou mezních dat), mohou žádat o náhradu škody určenou evropským nařízením 261/2004:

(a) 250 eur u letů o délce do 1500 kilometrů
(b) 400 eur u všech letů nad 1500 kilometrů v rámci Evropské unie a u všech ostatních letů mezi 1500 a 3500 kilometrů
(c) 600 eur u všech letů nespadajících pod body a) a b)

Cestující, kteří chtějí uplatnit jinou pohledávku, mohou použít sekci „Jiné částky (jiné vzniklé náklady)“. V tomto případě budou muset dotčení cestující zaslat insolvenčnímu správci podpůrné dokumenty, mejlem na usuarios.spanair@grupogispert.com, nebo poštou na adresu

Grupo Gispert, Abogados y Economistas S.L.P
C/ Rosselló, 285 bis, Entresuelo 2ª
08037 Barcelona

Pokud je uplatňovanou částkou cena letenky, pak cestující nemusí zasílat žádné podpůrné dokumenty. Stačí pouze vyplnit online formulář.


Kontaktní informace

Nejnovější informace můžete najít na webu společnosti Spanair.

Kontaktní centrum Spanairu (telefonní číslo pro volání ze Španělska: 900 13 14 15 a pro volání ze zahraničí: +34 971 916 047) a prodejní kanceláře na španělských letištích zůstanou otevřeny, dokud to bude možné.

K tomu je Spanair v neustálém kontaktu se španělskými úřady pro oblast letectví, které průběžně vyhodnocují plán ukončení činnosti tohoto dopravce.