Evropské spotřebitelské centrum

Při stávce zaměstnanců se aerolinie musejí o pasažéry postarat

Dnes je kvůli stávce zaměstnanců letecké společnosti Lufthansa zrušeno zhruba 1700 letů. Dopravce má v takové situaci povinnost se o cestující bezplatně postarat. „Musí jim poskytnout péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR, které se zabývá právy spotřebitelů na evropském trhu. Toto právo cestujících je stanoveno evropským nařízením 261/2004.

Při stávce personálu letecké společnosti však nemají klienti letecké společnosti právo na paušální náhradu škody ve výši 125 až 600 eur, kterou lze požadovat, když za zpoždění či zrušení letu nese odpovědnost dopravce. Stávku vlastních zaměstnanců je totiž třeba považovat za tzv. mimořádnou okolnost, které dopravce nemohl zabránit.

Více informací lze najít v tomto článku, věnovaném právům cestujících, jejichž lety byly zrušeny vinou stávky či jiného zásahu tzv. vyšší moci.