Při hledání lepších cen zboží na jednotném trhu je vhodné dobře zvážit i řešení případných problémů následujících po samotném nákupu v jiné zemi EU. Někteří prodejci, především ze sousedních zemí, se totiž občas k podaným reklamacím staví neochotně – ačkoliv původně slibovali, že problémy přijedou řešit ke spotřebiteli domů do Česka. Tyto případy se často týkají například kuchyňských linek, sedacích souprav a…
Po Vánocích nastal definitivně čas myslet na příjemné chvíle nového roku – zimní a letní dovolenou. Jak spolehlivé je využít služeb zahraničních společností, jakým právem se řídí smlouva o zájezdu či o ubytování, jak se bránit v případě nedostatků v místě pobytu i jaké mohou být storno poplatky při zrušení již rezervovaného pobytu, to jsou některá z témat nové brožurky Evropského spotřebitelského centra. Vychází z…
Veřejná debata: Alternativní řešení spotřebitelských sporů na jednotném trhuKdy a kde: 14. února 2012 od 17.00 do 18.30, Evropský dům, Jungmannova 24, Praha 1Registrace účastníků nutná do 13. února. Větší konkurence soutěžitelů na jednotném trhu přináší zákazníkům širší nabídku produktů a služeb a také nižší ceny. Mají-li mít spotřebitelé důvěru v přeshraniční transakce, musejí vědět, že nakupovat v jiných zemích EU…
Jak se o Vás má dopravce postarat, když je zrušen nebo významně zpožděn let? Co je vhodné zjistit, než si na dovolené půjčíte auto? Jak reklamovat zboží v EU? Dovíte se, pokud navštívíte veletrh cestovního ruchu Holiday World 2012 od čtvrtka 9. do neděle 12. února na Výstavišti v Praze-Holešovicích a zastavíte se u stánku ESC. Pro cestování v rámci EU už několik let existují jednotná…