Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Online seznamky – jak na to

Počet stížností na jednání internetových seznamek ze zemí EU v poslední době opět velmi vzrostl. Vedle zavádějících cen a neúplných služeb se uživatelé nejčastěji setkávají s takzvaným automatickým prodloužením smlouvy, a tedy s hrozbou výrazného prodražení využité služby. Jak se vyhnout nemilému překvapení? Nabídky na využití služeb online seznamek „na zkoušku“ jsou obyčejně inzerovány na krátkou…

ODR: Nová platforma pro řešení sporů online

K řešení sporů s internetovými prodejci mohou spotřebitelé od února využívat elektronickou platformu ODR. Podnikatele mohou pomocí tohoto elektronického formuláře kontaktovat napřímo se svojí stížností, nebo v případě, že předtím neuspěli s klasickou reklamací. Následné řízení vedené některým ze subjektů mimosoudního řešení sporů ADR má trvat maximálně 90 dní a je pro obě strany bezplatné.…

Vyhněte se problémům s timesharem

Plánování letních dovolených začíná. Někteří lidé chtějí ušetřit, a tak uzavřou zdánlivě výhodnou smlouvu na mnohaletý pronájem apartmánu ve slunné destinaci na určitý termín. Pokud člověk natrefí na férového pronajímatele, může jít o dobrou věc. Tato oblast ale láká i mnoho nepoctivců, kteří chtějí spotřebitele podvést. Proto nabízíme tipy, jak jim nenaletět. Porozumět podmínkám dlouhodobých dovolenkových závazků,…

Zakoupeno v zahraničí, reklamováno doma

Mnozí našli pod stromečkem dárky zakoupené během adventu v sousedních zemích a začali je užívat. Co když se pokazí? Euro-záruka ze zákona neexistuje, někteří podnikatelé ale zboží zakoupené v jiné zemi Evropské unie umožňují reklamovat i v České republice. Ovšem to může mít svá úskalí. Záruku si nečekaně vyzkoušela česká spotřebitelka, které praskla po celé šířce podrážka u boty zakoupené v páru za 530 eur v Berlíně…