Evropské spotřebitelské centrum

Air Berlin: Náhrada škody a nabídky pro cestující

Insolvenční řízení se společností Air Berlin začalo 1. listopadu. Ostatní dopravci, jako např. společnost Lufthansa, nabízejí nové letenky za poloviční ceny cestujícím, jejichž zpáteční lety byly zrušeny.

Kde a jak mohou lidé uplatnit své pohledávky?

Spotřebitelé mohou uplatnit své pohledávky v rámci působnosti probíhajícího insolvenčního řízení. Žádosti musí být podány insolvenčnímu správci do 1. února 2018.

Je potřeba uvést následující:

  • Cenu letenky
  • Odůvodnění (např. zrušení letu)
  • Podrobnosti letu (číslo rezervace, datum letu atd.)

Spotřebitelé mají nicméně nízkou šanci na vrácení peněz.

Koho se mohou týkat zvýhodněné nabídky zpátečních letenek?

Letecké společnosti Lufthansa, Eurowings, SWISS a Austrian Airlines nabízejí nové letenky na zpáteční lety za zvýhodněných podmínek. Jejich nabídka platí za následujících okolností:

  • Rezervace letenek byla provedena před 15. srpnem 2017 (což byl den podání insolvenčního návrhu společností Air Berlin).
  • Zrušený zpáteční let se měl uskutečnit mezi 28. říjnem a 15. listopadem 2017.
  • Nižší ceny se netýkají vnitrostátních letů v Německu.

Je potřeba si uvědomit následující:  Cestující si musí nové letenky rezervovat přímo na webub dané letecké společnosti. Lety musí být operovány samotnou leteckou společností a nikoli smluvním partnerem. Cestující musí předložit obě letenky – starou I novou, aby mohli získat zpět polovinu zaplacené ceny. Žádost o vrácení poloviny ceny letenky musí být u letecké společnosti podána  do 15. Prosince 2017. Další informace najdete na webu společnosti Lufthansa.