Evropské spotřebitelské centrum

Vymáhat doručení zásilky nebo vrácení peněz z cizí země můžete s pomocí ESC

Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět. Problémy se podařilo vyřešit ve spolupráci Evropských spotřebitelských center v Dánsku a Česku.

Reportáž ČRo 1 Radiožurnálu o případu českého spotřebitele, jemuž prodejce nezaslal objednané zboží a který sám nedokázal získat své peníze od obchodníka zpět.  Problémy se podařilo vyřešit ve spolupráci Evropských spotřebitelských center v Dánsku a Česku. Pan Michal Řeháček se následně začátkem dubna zúčastnil prvního Evropského spotřebitelského summitu v Bruselu, kde ho vyzpovídal bruselský zpravodaj Českého rozhlasu Ondřej Houska. Uvedení příspěvku si můžete přečíst níže a pak si poslechnout samotnou reportáž.

Uvedení příspěvku:

Nákupy v cizině se stávají běžnou záležitostí. Skoro každý z nás si někdy na dovolené v zahraničí pořídil nějaké zboží – i kdyby šlo třeba jen o drobnost. Lidé také stále častěji nakupují po internetu. Co ale dělat, když s nákupem v cizině nejste spokojeni? Odpověď hledá Evropská unie. V Bruselu se koná vůbec první Evropský spotřebitelský summit. Zástupci členských států na něm řeší, jak chránit spotřebitele při přeshraničních nákupech.