Evropské spotřebitelské centrum

 - 

ESC pro časopis dTEST: Případy online podvodů

1. případ Dostali jsme se do svízelné situace. Pustili jsme se do koupě auta ze zahraničí (Velká Británie) přes přepravní službu EDS worldwide. Všechno se zdálo perfektní až do té doby, než jsme jim poslali potvrzení o uskutečněné platbě a přepravní společnost poslala další požadavek na zaslání peněz na údajné pojistné, které měl platit prodejce auta. Sám prodejce se neozval týden. Tak jsme začali rychle jednat a s…

ESC: Roste poměr problémů při nákupech online

Člověka jistě rozezlí nedoručení zboží při nákupu přes internet, nevyřízená reklamace, potíže s odstoupením od smlouvy bez udání důvodu nebo doručení jiného či vadného zboží. Právě to jsou časté problémy, které pomáhá řešit síť Evropských spotřebitelských center, a to v případech, kdy je obchodník z jiné země EU. A poměr problémů v rámci elektronického nakupování vůči problémům s nákupy uskutečněnými v kamenných…

Jak je důležité míti vízum

Při cestách mimo EU si dejte opravdu dobrý pozor, zda pro zemi, kam se chystáte, nemá Česká republika zavedenu vízovou povinnost nebo jaké jsou obecně formální náležitosti pro vstup českých občanů do země. Ani informace zahraniční cestovní kanceláře nelze vždy brát za bernou minci, nemusejí totiž platit pro české zákazníky. Černá můra každého dovolenkáře, který chce letět do dalekých krajin: na letišti ho nepustí do…

Zmýlil se obchodník v ceně?

Velmi nízká cena Vás zláká k bleskové koupi elektroniky nebo užitečné služby přes internet, ale obchodník Vaši objednávku zruší. Jak je to v tomto případě s Vaším nárokem na dodání zboží či poskytnutí služby? Na Evropské spotřebitelské centrum se často obracejí čeští i zahraniční spotřebitelé se stížnostmi na to, že obchodník odmítl dodat zboží či poskytnout službu, která byla nejčastěji prostřednictvím internetu…