Evropské spotřebitelské centrum

 - 

Online nákupy v EU – znáte svá práva?

Předvánoční nákupy se nezadržitelně blíží a spotřebitelé se víc než kdy jindy začínají ohlížet po výhodných nabídkách koupě zboží na internetu. Obchodníci zase hledají nové trhy v jiných zemích, a tak se někteří zaměřují i na Českou republiku. Je nakupování v evropských e-shopech rizikové? A co dělat v případě reklamace? Mnozí čeští spotřebitelé stále trpí pocitem, že jejich práva při nákupu…

Triky prodejců ojetých automobilů v zahraničí

Při dovozu ojetého automobilu ze zahraničí je třeba být ve střehu. To se týká nejen technického stavu vozu, ale také kupní smlouvy. V ní se totiž někteří prodejci snaží osvědčenými způsoby zbavit svých povinností vůči spotřebiteli, například odpovědnosti za vady. Lidé se po ojetých automobilech za hranicemi naší země ohlížejí především v Německu, kde očekávají jak nižší ceny a lepší technickou kondici vozů, tak i…

Past při platbě za letenky

Někteří čeští zákazníci irské letecké společnosti si všimli, že z jejich účtů mizí vyšší částky, než za které jsou lety nabízeny. Důvodem je, že ačkoli jsou ceny letenek uvedeny v českých korunách, během procesu platby dojde hned ke dvěma přepočtům měny – nejprve podle kurzu dopravce a pak i vydavatele platební karty. Klient tak přichází až o stovky korun na jedné transakci. Cestující si na webu…

Vaše práva v letecké dopravě

Uvíznout při cestování na letišti není příjemná věc, zvlášť v cizí zemi. Stejně jako vidět na zavazadlovém pásu rozbitý kufr, nebo se svých věcí vůbec nedočkat. Přesto se to stává dnes a denně a lidé hledají pomoc, kde se dá. Co v takové chvíli dělat? V každém případě je důležité neztratit hlavu a postupovat s vědomím toho, že při letech odbavovaných evropskými aerolinkami má cestující práva…